VOTEBAN SYSTEMET

This topic contains 8 replies, has 5 voices, and was last updated by Profile photo of Det är ju självklart! Det är ju självklart! 1 month, 3 weeks ago. This post has been viewed 302 times

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Profile photo of Det är ju självklart!
    Det är ju självklart!
    Member
    • Topics started: 5
    • Replies: 13
    • Total posts: 18
    • PM user

VOTEBAN SYSTEMET.

Jag skulle vilja ta upp det här med voteban systemet. Jag skulle vilja klaga på det på grund av anledningarna att det abusas extremt mycket enligt mitt perspektiv. Som till exempel har jag varit med om att en spelare på någon server säger “Hörrni vi votebannar den här spelaren” Utan då att den spelaren då gjort något annat än att spela och sköt sig. Och då börjar vissa spelare votebanna den här spelaren som den här andra spelaren nu sagt att dem ska göra. Och då brukar jag oftast svara med denna kommentar som “Sluta votebanna utan anledning. Det är bara taskigt och onödigt” Men eftersom man bara behöver några spelare för att votebanna så kan jag inte stoppa det. Vilket har visat sig att då den här oskyldiga spelaren då fått en ban i 2 timmar utan anledning till exempel. Vilket bara är sjukt onödigt och tråkigt för spelaren och överlag. Så jag tycker att antingen så tar man bort hela det där systemet med voteban eller ändra på det lite så det slipper bli som det blir. //Med vänliga hälsningar självklart!

frippe
    Member
    • Topics started: 17
    • Replies: 27
    • Total posts: 44
    • PM user

hej självklart

håller helt klart med om det du säger det är inte till för att abusa men det är bra att det finns där ifall något skulle inträffa på servern när de inte är någon admin inne på servern.

men ser man detta inträffa så finns det ett kommando som heter !calladmin och då så kommer en admin uppenbarligen komma in på servern och lösa problemet jag tycker att sytemet ska behållas tack för mig!

mvh// ludwig johansson aka Yeezy

• This reply was modified 1 month, 3 weeks ago by  frippe.
    • This reply was modified 1 month, 3 weeks ago by  frippe.

contact me here: http://steamcommunity.com/profiles/76561198805131602/

Jag har inga fördomar, jag hatar alla lika mycket.

Vad gör tandläkaren på lunchen? – Käkar.

Vad kallas en skilsmässa i Göteborg? – Päronsplitt.

Hur vet man att ett fiskenät är från Grekland? – Det satt sik i.

Vilket djur flyger rakast? – Antiloop.

Vilka är mest aktiva i skogen? – Träna.

snapchat är ingen app det är tidsfördriv...

Det är ju självklart!
    Member
    • PM user

Jag var kanske lite otydlig. Syftar mer på när ingen admin är tillgänlig.

SkippY
    Moderator
    • Topics started: 27
    • Replies: 506
    • Total posts: 533
    • PM user

Är det Gamevoting ni menar eller är det de inbyggda systemet i CS:GO ni syftar på?

Missbrukas detta leder det till straff, vi hoppas ju att spelare rapporterar de som missbrukar funktionen så att vi kan dela ut straff till dem.

SURFBURKEN Founder
    Email: jonatan.andersson@surfburken.se
    Steam profile: http://steamcommunity.com/id/SkippYftw/

Det är ju självklart!
    Member
    • PM user

Jag syftar mest på det Gamevoting.

Smurferino Cappuccino
    Server Admin
    • Topics started: 6
    • Replies: 76
    • Total posts: 82
    • PM user

Om absolut ingen administratör är tillgänglig så är det klart att det blir tufft att motarbeta folk som väljer att använda “vote-ban” på det sätter som du beskriver. Ifall du ser det hända med egna ögon, försök samla bevis (valfritt sätt) på vem som startade just den aktuella “vote-ban” trenden och rapportera till en administratör eller högre uppsatt. Det systemet finns för som ett sista utvägs alternativ när inget annat fungerar. Att commandet missbrukas på det är sättet är självklart inte okej och ska straffas.

Men commandet finns av en god anledning och kan utföra stor hjälp i väldigt många situationer. Tror det kommer stjälpa servrarna mer än det kommer hjälpa dem ifall vi bestämmer att ta bort commandet. Det är viktigt i sådana här situationer att förklara för spelarna att det inte är okej att gå till väga på det här sättet och berätta för dem vad konsekvenserna bör bli.

Här kan vi administratörer samt spelare bli mer aktiva och försöka förhindra att problemet uppstår innan tråkiga saker som att någon blir felaktigt vote-bannad inträffat.

Tips för att motverka detta abuse:

• Säg till de som försöker använda commandet på felaktigt sätt, att det dem gör är fel och “straffbart”
    • Säg till administratör eller högre uppsatt vad som försiggår på servern och vilka som är inblandade i problemet.
    • Ifall du ser att någon försöker starta en vote-ban på en oskyldig. Säg till andra spelare att inte följa efter den personen då även de kan/kommer bli straffade för att felaktigt använda ett sådant command.
    • Använd !calladmin eller skriv till en person som har en auktoritetsroll att de bör komma in på servern (Detta löser de flesta problem)

I slutändan finns commandet bara för att spelare som bryr sig om servern och tycker om att spela ska kunna bibehålla en god stämning där regler följs. Det är bara meningen att användas då det inte finns några andra utvägar för att blockera en spelare som inte följer riktlinjerna och reglerna som satts upp på servrarna. Att ta bort commandet eller ändra det tror inte jag kommer förbättra situationen i längden. Jag tror helt enkelt vi får vara mer uppmärksamma och att administratörer, men spelare lika-så, får ta större ansvar och våga säga till när situationer som denna uppstår.

Vi spelar alla för att ha kul, samarbete mellan alla är nyckeln när det är så stor trafik på servern.

(Bara min åsikt)

((P.s. Sorry for long post, here is a potato -> O))

//Smurferino

• This reply was modified 1 month, 3 weeks ago by  Smurferino Cappuccino. Reason: For the glory of satan, ofcourse!

Tack och förlåt!

Smurferino Cappuccino: Do you know the difference between a "one-night stand" and a "new born baby"?
    Grim Reaper: Nein
    Smurferino Cappuccino: Wow...
    Smurferino Cappuccino: You sick fuck

Det är ju självklart!
    Member
    • PM user

Ja tack så mycket. Verkar vara en vettig och bra förklaring. //Med vänliga hälsningar självklart

P4NDA
    Moderator
    • Topics started: 6
    • Replies: 14
    • Total posts: 20
    • PM user

Hej, som server underhållare här på Surfburken så kommer vi att ta itu med detta. Inget exakt datum kan ges ut när detta är fixat. Vad vi kommer göra för att minska chansen för felaktiga bannlysningar är helt enkelt att höja kravet för en godkänd röstning i % gent emot nekade röstningar.

Detta problem läggs till på vår ”Att Göra” lista.

Tack för ditt inlägg!

Med vänlig hälsning Philip

^^

Det är ju självklart!
    Member
    • PM user

Det va så lite så  (; Och bra att ni också kan fixa det! //Med vänliga hälsningar Självklart/Carl!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)

You must be logged in to reply to this topic.