Vissa regler tar bort det roliga..

Home Forums Other Off-topic Vissa regler tar bort det roliga..

This topic contains 4 replies, has 5 voices, and was last updated by  Gargam3l 1 month ago. This post has been viewed 208 times

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

DunderHonung
    Member
    • Topics started: 2
    • Replies: 5
    • Total posts: 7
    • PM user

Vill bara säga att vissa regler på Surfburken är pretty onödiga..

Jag är inte ensam om detta Chips håller med. Liksom de flesta admins är för strikta om det, vilket gör att det roliga försvinner på servern. Tex Om rdmar någon på skojskull och den personen är med på det så tycker jag inte att man ska få en varning eller en ban.

Sure, vissa regler är bra och gör att det är ordning och reda på server men hallå släpp på gasen lite, man behöver inte vara så sträng när de gäller fjuttiga regler som är roliga.  Vi kan ta ett exempel som jag själv har varit med om och de är, Jag och rödluvan hade fett roligt på servern och bägge två var med om att rdma varandra eftersom det var en rolig sak. När vi väl hade gjort de så fick jag en varning med anlöedning ‘RDM’, och de tycker jag är riktigt onödigt när han  och jag var med på det.

Vissa regler tar bort det roliga så det jag vill säga är att låt folk ha lite roligt förfan, ni  dödar ju erat egna community.

Profile photo of Nomad
    Nomad
    Server Admin
    • Topics started: 4
    • Replies: 19
    • Total posts: 23
    • PM user

Tror att du missar en stor del av vad som får en community av denna storlek att gå runt.

Jag tänker fortsätta med ditt exempel om RDM regeln. Okej, så båda tycker det är roligt och ni är med på det, men vem bedömer detta? Hur långt ska man gå? När räknas det som att båda är med på det?
    Allt detta med mera medför att då får du en otroligt subjektiv tolkning av reglerna och väldigt olika respons av olika admins. Detta funkar aldrig och det är helt enkelt inte möjligt att vissa fall ska vara okej men andra inte. Reglerna finns där för att följas, om vi skulle skapa massa specialfall går det aldrig. Det enda alternativet vore att ta bort regeln och detta förstår du självklart att det går inte då RDM regeln är oerhört viktig för att får en rolig miljö på servern.

Förstår att det kan vara irriterande att ni hade roligt och sen fick en varning men ni bröt mot reglerna, det är så det är. Att vi admins skulle behöva räkna in mer än vi redan gör i varje fall skulle göra det omöjligt att hålla straff mm rättvist.

Hoppas du får en liten förståelse till varför det ser ut som det gör.

Vill notera att detta är min åsikt och min syn på det hela och detta reflekterar definitivt inte hur Surfburken ser på detta.

Enzyoo
    Member
    • Topics started: 0
    • Replies: 223
    • Total posts: 223
    • PM user

Roligt är när man är med i spelet och följer dess regler.

Inte bryter du mot Svenska Lagen hoppas Jag? Samma princip där som våra regler.

Head Admin / Server Manager
    Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198073261902
    Contact me: enzyoo@surfburken.se

Ethical
    Senior Admin
    • Topics started: 13
    • Replies: 102
    • Total posts: 115
    • PM user

Om du och någon annan spelare känner att det kliar så mycket i fingrarna så ni måste skjuta varandra utan anledning så får ni hellre gå in på en Deathmatch eller kanske spela på våra Arena-servrar. Reglerna är där för att följas och vi kommer inte göra undantag just för att ni tycker det är “kul” att skjuta lite höger och vänster på varandra.

Med vänlig hälsning Ethical/Ludwig

Hello i´m Ethical, Senior admin here on Surfburken. If you would like to contact me please add me on steam.
    http://steamcommunity.com/id/EthicalBettingmeister/

Now when that is done here you have some memes

Han låg ju på gargamel´s mörka lista - Fuzziz 2k17
    "Kommer snart tillbaks, jagar en syrsa" - Ethical 2k17

I´m a Chameleon, problem? 😉

Gargam3l
    Moderator
    • Topics started: 1
    • Replies: 31
    • Total posts: 32
    • PM user

Hej DunderHonung. Du vet själv hur mycket micspam och spam i chatten det kan vara på e.t.c TTT och JB. Det finns ingen möjlighet för admins att hålla koll på vilka som “går med” på att RDMa varandra för skojskull. Därför kan vi heller inte tollerera det då vi inte kan garantera att vi har koll på vilka som är med på det och vilka som inte är det. För det andra så är det relativt spelförstörande då själva leken i exempelvis TTT går ut på att hitta traitors, inte hålla på att leka runt och RDMa varandra.

Hoppas du förstår våran sida av saken.

Med vänlig hälsning, Gargam3l.

* Administrator applications and Administrator responsible *
    * Steam: http://steamcommunity.com/id/mummus/
    * If you have any questions or concerns, don't hesitate. I am just a PM away for whatever you are inquiring about! *

No offense Frank - Sudden (dom som vet, dom vet)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.