Surfburken Musik

This topic contains 9 replies, has 4 voices, and was last updated by  Nomad 3 weeks, 3 days ago. This post has been viewed 176 times

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Red
    Member
    • Topics started: 1
    • Replies: 2
    • Total posts: 3
    • PM user

Hej

Har ni en lista med musiken som används på surfburkens servrar, främst ScoutzKnivez, och byter ni någonsin ut låtarna?                    Tack i förväg!

Nomad
    Moderator
    • Topics started: 4
    • Replies: 41
    • Total posts: 45
    • PM user

Hej Red!

Om du funderar över musiken som spelas via !radio kommandot så är det inte vi som tillhandahåller den musiken utan det är Hive365 som är en internet radio. All info om musiken hittar du på deras hemsida.

Mvh Nomad | Server Manager Team

Server Manager
    Message me on steam or send an email if you need help or have found a bug.
    Steam
    nomad@surfburken.se

Red
    Member
    • PM user

Tack för svaret men jag var lite otydlig. Jag menade musiken som spelas efter/mellan rundorna.

Jag hittade en lista från 2015 men den var varken fullständig eller, tror jag, aktuell. Jag lyckades hitta några låtar som jag lagt till på listan, jag har den på min dator, och skulle gärna vilja ha resten för att göra en spotify spellista.

Jag undrar också om ni byter ut låtarna som används efter hand och ifall man kan rösta in nya.

snarcus
    Member
    • Topics started: 5
    • Replies: 23
    • Total posts: 28
    • PM user

Alla låtar som spelas finns lokalt på din dator, du har laddat hem dem från servern.

Sökvägen är: \steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\sound

Du bör/kan hitta en mapp där vid namn abner (beroende på plugin som används), öppna mappen och där har du samtliga ljudfiler som spelas mellan rundorna. Problemet här är dock att detta är från alla servrar som kör samma plugin, det är med andra ord kanske inte svaret du är ute efter.. Vad du då kan göra är att ta bort mappen och sedan ansluta till surfburkens server igen för att låta ditt spel på nytt ladda hem dessa ljudfiler. Så länge du inte ansluter till en annan server så är “listan” över filerna i mappen komplett. Finns det ingen mapp vid namn abner så skall du hitta någon annan, kanske något vid namn surfburken? Allt beror på hur utvecklarna här på surfburken har valt att forma det.

Jag kan dessvärre inte svara på ifall dessa byts ut, jag skulle dock gissa på nej – Jag skulle inte tro det. Jag har inte besökt just surfburkens server men de flesta som använder sig utav abners plugin har även plockat hem ett paket med färdiga filer, eventuellt samlat på sig filer genom att spela på andra servrar och kan då använda dessa.

// Snarcus

• This reply was modified 3 weeks, 5 days ago by  snarcus.

världens coolaste grabb

Red
    Member
    • PM user

Tack Snarcus,  alla låtar fanns där!

snarcus
    Member
    • PM user

Inga problem! 🙂 Kul att du hittade dem, dessvärre fick du ju troligtvis inget namn på dem.. Men det finns det ju program till. (Shazam)

// Snarcus

världens coolaste grabb

Nomad
    Moderator
    • PM user

Tack för svaret när jag inte hann svara snarcus! Bra tips och skönt att det löste sig!

Behöver du något mer red så kontakta mig med infon i min signatur.

Server Manager
    Steam
    nomad@surfburken.se

snarcus
    Member
    • PM user

Inga problem Nomad! Dessvärre fick vi inte riktigt svar på allt, Red (och även jag) undrade ifall ni brukar se över listan ibland? Det vill säga lägga in nya låtar och kanske plocka bort några gamla?

// Snarcus

världens coolaste grabb

Nigel Thornberry
    Member
    • Topics started: 2
    • Replies: 50
    • Total posts: 52
    • PM user

Det är klart att vi kollar över låtarna ibland men händer inte allt för ofta då det inte riktigt varit några frågor kring ämnet. Om du/ni har förslag om låtar är ni välkommna att komma med dom så ska vi kolla över förslagen som ni kommer med 🙂

Nomad
    Moderator
    • PM user

Som Nigel skriver så kan ni absolut komma med förslag. Kontakta mig med förslagen så kollar jag på det.

Server Manager
    Steam
    nomad@surfburken.se

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)

You must be logged in to reply to this topic.