Snarcus söker till administratör

Home Forums Counter-Strike Source/Global Offensive Denied Applications Snarcus söker till administratör

This topic contains 5 replies, has 5 voices, and was last updated by  Cyroze 6 months, 1 week ago. This post has been viewed 366 times

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

snarcus
    Member
    • Topics started: 4
    • Replies: 13
    • Total posts: 17
    • PM user

#Förnamn: Marcus
    #Ålder: Jag är född 1994 och fyller med andra ord 23 detta år.
    # Full STEAM ID: STEAM_0:1:21027060
    # Steam Profil: http://steamcommunity.com/id/snarcus
    # Vilket “nickname” du använder: Snarcus

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för?

Jag vet inte riktigt såhär på rak arm vilka servrar jag är kvalificerad för utöver arena#4 men det skulle inte skada att få rättigheter på samtliga arenor och möjligtvis Jailbreak vid ett senare skede om jag ser att tiden räcker till! Detta är dock inget vi behöver resonera kring nu utan vi koncenterar oss på arenorna.

*2. Anledning till varför du vill bli administratör:

Det finns många anledningar, först och främst är det ju spelarna som står i fokus.
    Jag vill göra servern bättre för alla de sköna lirare som dagligen besöker Surfburken för en gemytlig vistels, jag vill se till att denna vistelse lever upp till förväntningarna. Samtliga administratörer jag har stött på från den dag jag började besöka surfburken sent 2016 fram tills nu har varit riktigt sköna lirare, detta är också otroligt viktigt för mig när jag väljer att ansluta mig till ett community. En bra sammansvetsad grupp av administratörer anser jag vara betydelsefullt för ett lyckat community, inom det här området ligger Surfburken långt fram!

Rollen administratör är väl egentligen inte den roll som främst passar mig som person.. Inte alls för att jag inte vet hur man administrerar. Jag har inte direkt gjort många test men enligt de test jag har gjort har visat på att jag har högt EQ, jag har med andra ord väldigt lätt att förstå mig på folk. Vad detta bidrar till är mycket, till exempel har jag lätt att få respekt och folk har en tendens att tycka om mig.Detta är något som självklart underlättar arbetet som administratör, jag behöver oftast inte använda mig utav några kommandon utan några ord med personen i fråga och de går från regelbrytare till bra spelare.

För mig handlar det mycket om detta vid administrerande utav spelservrar, repsekt mellan spelare och administratörer. Hur du håller konversationer med spelare som en administratör till exempel, otroligt viktigt. En “skön” administratör har det många gånger lättare än en sträng och tråkig administratör.
    Vi alla spelar trots allt för att ha roligt, detta är allra viktigast för administratörer som inte alltid har det så lätt alla gånger, det är med andra ord viktigt att tänka på att repsektera spelarna för att få repsekt tillbaka.

Vilken roll passar då mig bäst?:
    Jag ser mig själv helst på en ledande roll, jag förstår att vägen dit är lång och kanske till och med omöjlig på ett större community som detta. Det är i varje fall där mina erfarenheter, kunskaper och min personlighet används till fullo. Utvecklare är något som lockar, jag tror dock att den vägen är längre än någon annan av självklara skäl (säkerheten). Det går dock att arbeta offline så att säga, göra projekt utanför några säkerhetszoner.

Hur som haver, det är till administratör jag med denna ansökan söker till!

*3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad?

Jag har sedan 2008 från och till arbetat med communitys, det började med 1.6 för att sedan gå vidare till en kortare period på counter-strike:source och nu kanske avslutas på CS:GO(?).
    Jag har genom dessa år arbetat med många olika projekt, något som har givit mig en otroligt bra grund!
    Till exempel har jag med hjälp utav hammer editor skapat kartor, jag har med hjälp utav photoshop gjort logotyper och diverse bilder men även modeller och material till spel. Jag har modifierat och utvecklat webbaserade saker, css, html, php, mysql, curl osv osv.. Jag har självklart även arbetat med uppbyggnad utav spelservrar på avancerad nivå. Jag ser mig själv som en avancerad användare utav sourcemod, jag har redigerat och skrivit plugins både till mig själv och andra. Utöver detta har jag jag även alltid varit intresserad utav hårdvara, 2012 köpte jag första delarna till min serverdator som sedan dess har använts till många roliga projekt! Jag hostade och drev till exempel eget community på CS:GO 2015-2016.

Jag har lämnat några communitys, ja.. Jag slutade för att jag inte såg någon potential i de jag samarbetade med längre. Jag har alltid varit en person med ett enormt driv, gör jag något så gör jag det 100%.
    Jag tröttnar lätt om jag ser möjligheter att göra något många gånger bättre men ingenting händer. Det är även viktigt att man jobbar mot samma mål i större communitys, vad är det egentligen man har för mål med verksamheten? Står antalet spelare/24 timmar i fokus? Står flest klirr i kassan/24 timmar i fokus? Ja, det finns ju många sätt att se på det hela.. Vad som är viktigast för mig är att samtliga parter har ett tydligt mål att jobba emot, från ledning till administratörer.

TL;DR – Jag har sedan 2008 arbetat från och till med spelservrar, jag har haft alla möjliga olika roller och varit på flertalet olika communitys där jag arbetat tillsammans med många framgångsrika och duktiga personer.

*4. Kan du Sourcemod commands?

Jag kan alla! Nej, kanske inte riktigt men de plugins ni använder er utav här på surfburken är plugins jag har arbetat med tidigare.

*5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar?

Ja, men jag är inget större fan utav denna. Den fyller sin funktion i vissa fall, till exempel ett plugin med funktion som låter dig straffa spelare som har brytit mot reglerna och sedan lämnat spelservern.
    Menyn är då smidig eftersom du får upp en lista på spelare som precis har lämnat servern och kan via menyn lägga ett straff. Alternativet till detta är att kolla i “recently played with” och kopiera steamid hit och dit, inte alls lika lätt!

Skall man göra lättare ingrepp, till exempel tysta ner en spelare så görs ju självklart detta via chatten.

*6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall?

Jag svarade lite på detta under *2 men kör en kortis här också eftersom det är en obligatorisk punkt, en sån vill man inte lämna tom! 😉

Jag anser mig vara kvalificerad och faktiskt lite till! Jag har snart 10 års erfarenhet och precis som ni läste under punkt *2 är jag duktig på att prata.. Ja, duktig på att prata är jag ju men framför allt duktig på att prata med folk! 😀

Det är svårt att skriva med ord, jag tror att det absolut bästa är att hoppa in på någon arena när jag är inne och spelar för att skapa sig en korrekt bild utav hur jag är som person och framför allt emot folk. Till er som redan har skapat er en bild utav mig under de 8 månader jag har spelat på surfburken vill jag förtydliga att jag självklart både beter mig och agerar annorlunda på spelservern, det är lite mer proffesionellt.. Såklart!

*7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna?

Jag jobbar heltid, det vill säga 7-16 och sedan gym 1-2 timmar på det. Från 18 fram till 22 brukar inte vara några problem! Helgerna har jag ju mer tid, det är väl då de flesta timmarna spenderas på servern.
    Det brukar bli några timmar i veckan och det brukar även bli fler när man är administratör. Jag lär inte ha sämst speltid i varje fall!

*8a) Två spelare argumentera på servern, det ser inte ut som om de ska sluta snart.

Ifall jag kommer in på en full server (20 spelare) och endast dessa 2 spelare sitter och argumenterar om någonting som inte är opassande med en god ton så ser jag ingen anledning att få det att sluta snart,
    det brukar räcka med något ord så är det över i dessa fall. Sitter dock 2 spelare och skriker på varandra där den ena tycker att äpple är godare än päron och den andra inte alls håller med så måste jag ta till med de hårdare tagen!
    Det brukar dock även här i 9.9/10 utav fallen räcka med att be dem att tagga ner lite. En bra röst är viktigt när man administrerar en server.

*8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin).

Oj, vilka svåra frågor och påståenden.. Det är ju helt från situation till situation, en förolämpning.. ? Well, det är sällan jag seriöst blir förolämpad men skulle det hända så.. Ja, jag blir aldrig förolämpad!
    Jag är sån som person, jag har en bra självbild och är otroligt lugn, det resulterar kanske i att det är svårt att förolämpa mig utan att jag bara skrattar åt det? Vet faktiskt inte! Skulle det hända så återkommer jag med ett svar på den här frågan!

Skulle dock spelaren i fråga förolämpa en annan person och personen i fråga inte tar det så bra, då däremot ryter jag självklart ifrån och markerar tydligt vart jag står. Detta resulterar i de flesta fall att något liknande inte händer igen.

*8c) Någon fuskar på servern.

Jag spelar in ett kortare demo och stänger av personen i fråga på en permanent avstängning från samtliga spelservrar. Här är det inget snack om saken!

*9. Var bor du någonstans?

Stockholm!

*9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till?

Jag söker till fler spelservrar men jag skulle uppskatta att jag i varje fall har 250+ timmar på de alla sammanlagt, största delen ligger på arena#4 där jag har 243 timmar.

*9b) Berätta lite om dig själv:

Jag kan göra denna ansökan väldigt lång, problemet är att jag ännu inte vet om det finns någon övre gräns för antalet tecken som får användas i en post!
    Hur som, jag är en 22 år gammal grabb från Stockholm som arbetar som mekanisk tekniker med ledande roll på värmekraftverk i norra stockholm. På fritiden spenderas en del tid framför datorn men inte alls lika mycket längre eftersom jag i början utav detta år fick ett nytt stort intresse, gymmet. Det är där jag spenderar 20 timmar i veckan, träningen sker inte bara där utan cardio, mat och sömn är minst lika viktigt! Jag har med andra ord inte mycket tid framför datorn längre vilket faktiskt är rätt skönt!

*10. Har du något övrigt att tillägga?

Just nu kan jag inte komma på någonting men reserverar för ändringar i min ansökan där jag eventuellt fyller på i detta fält!

*11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?

Absolut! Jag både förstår och respekterar dem, regler för mig är viktigt och jag har redan nu som spelare påtalat det för många spelare på spelservern. Det ligger många timmar bakom dessa och de är viktiga för att servern skall fungera.

*12. Kommer du vara aktiv på forumet?

Tyvärr är inte forumet aktivt idag, jag som tycker om att skriva och läsa ser gärna att forumet blir många gånger aktivare.. Detta skall jag försöka arbeta för så gott det går! Svaret är med andra ord ett självklart JA!

Reserverar för eventuella stavfel, försökte skriva så snabbt som möjligt men ändå så utförligt som möjligt! För utgör en skriftlig ansökan endast 5% utav hela ansökan men fortfarande, den är viktig!

// Snarcus

• This topic was modified 6 months, 1 week ago by  snarcus.

världens coolaste grabb

R!P
    Senior Admin
    • Topics started: 12
    • Replies: 192
    • Total posts: 204
    • PM user

Hej snarcus! Har läst igenom din ansökan o tycker att du har skrivit en utförlig sådan.  Jag kan tyvärr inte rekommendera dig då du en hel del gånger haft negativa åsikter och lagt kommentarer om hur våra administratörer sköter sina roller vilket enligt mig inte känns okej.

Hur som helst lycka till!

/R!P

@SB R!P

StappLin
    Moderator
    • Topics started: 7
    • Replies: 72
    • Total posts: 79
    • PM user

väldigt lång och bra ansökan men den uppfattning jag fått av dig är tyvärr inge vidare för min del.

bland annat kallat admins för poliser osv när dem fått tillsägelse av headadmins på att vara hårdare med mera.

så jag kommer tyvärr – reppa.

(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

Admin Responsible StappLin

Gargam3l
    Moderator
    • Topics started: 1
    • Replies: 31
    • Total posts: 32
    • PM user

Jag kan tyvärr inte rekommedera dig för denna ansökan men jag önskar dig lycka till.

+ Mycket speltid och ofta online

+ Lång och välskriven ansökan

– Mycket dryg stundvis på våra servrar

– Otrevlig attityd mot admins när du blir ifrågasatt

– Elak/Nedsättande mot admins och andra spelare

Med vänlig hälsning, Gargam3l.

* Administrator applications and Administrator responsible *
    * Steam: http://steamcommunity.com/id/mummus/
    * If you have any questions or concerns, don't hesitate. I am just a PM away for whatever you are inquiring about! *

No offense Frank - Sudden (dom som vet, dom vet)

snarcus
    Member
    • Topics started: 4
    • Replies: 13
    • Total posts: 17
    • PM user

Hej snarcus! Har läst igenom din ansökan o tycker att du har skrivit en utförlig sådan. Jag kan tyvärr inte rekommendera dig då du en hel del gånger haft negativa åsikter och lagt kommentarer om hur våra administratörer sköter sina roller vilket enligt mig inte känns okej. Hur som helst lycka till! /R!P

Kan inte göra annat än att hålla med dig, jag vill dock förklara mig. Jag vet inte om du har hört från andra eller faktiskt varit inne själv och sett detta förkomma, hur som helst är det mycket riktigt, det har förkommit. Det var 2 administratörer som enligt mig aldrig skulle ha fått rättigheter, de båda hoppade på spelare, bland andra mig redan innan de fick sina rättigheter. Det dröjde dock endast några dagar innan den ena var borta och den andra hade slutat spela. Jag väljer att inte nämna några namn!

Jag vill inte kalla det negativa åsikter utan snarare annan syn på hur man kan driva servern, jag har dock alltid respekterat administratörer när de säger nej.. Jag har trots allt 240 timmar utan något straff vilket bör tyda på detta. Jag hoppar mer än gärna in i teamspeak och pratar med dig angående detta, även ifall jag inte blir godkänd som administratör så är detta ett bevis på att det finns stort utrymme för förbättring.

väldigt lång och bra ansökan men den uppfattning jag fått av dig är tyvärr inge vidare för min del. bland annat kallat admins för poliser osv när dem fått tillsägelse av headadmins på att vara hårdare med mera. så jag kommer tyvärr – reppa.

Kan ha förekommit även detta, jag har absolut inte varit den bästa spelaren den senaste månaden. Jag har mina dagar och har faktiskt inte tagit surfburken seriöst fram tills.. nu. Jag vet att du har fått se de bra sidorna, de sidorna som garanterat visas alla dagar i veckan ifall man sitter som administratör. Som spelare har man inte samma ansvar, hade jag dock alltid haft målet att ansluta mig till surfburken så hade dessa 240 timmar garanterat varit annorlunda. Jag hade nog inte heller väntat så länge på att söka till administratör utan hade ganska omgående efter mina 24 timmar spelade sökt till administratör eller hjälpt till på annat sätt.

Idag ser saker och ting annorlunda ut, jag har tid och framför allt ett stort sug för att ansluta mig till ett community igen. Starta eget är och var ett alternativ, det är dock inte lika roligt (erfarenheter som talar). Stort tack i varje fall för att du tog dig tiden att skriva i min tråd, vi ses på servrarna! 😀

Jag kan tyvärr inte rekommedera dig för denna ansökan men jag önskar dig lycka till. + Mycket speltid och ofta online + Lång och välskriven ansökan – Mycket dryg stundvis på våra servrar – Otrevlig attityd mot admins när du blir ifrågasatt – Elak/Nedsättande mot admins och andra spelare Med vänlig hälsning, Gargam3l.

Håller med dig, stundvis har jag varit dryg men absolut inte mot spelare som jag vet inte klarar av det. “Vart är motståndet” och “shit, du är grym” är några av fler meningar man kan få höra från min sida, det är självklart på skoj och jag säger det inte till vem som helst! Jag har absolut inte som avsikt att vara dryg, varken mot spelare eller administratörer. Jag vill även påstå att jag under de senaste 2 månaderna inte har agerat på samma sätt som tidigare, det har gått lite i perioder! Jag vet inte när vi senast sågs på servrarna men nu på senare tid så varken spelar jag lika ofta eller pratar lika mycket. Jag ber om ursäkt ifall du har uppfattat mig som elak/nedsättande, jag är absolut inte någon elak person utan tvärt om! Jag hoppas att jag kan få dig att ändra uppfattning 🙁 Vill absolut inte skylla på något men vi alla har dåliga dagar, jag har garanterat haft någon dålig dag på dessa 8 månader och 240 timmar jag spelat på arena#4, minns inte att jag har varit elak någon gång förutom mot Julia där jag gick lite över gränsen och sa att hennes dåliga humör inte behöver gå ut över oss på spelservern, kunde absolut ha skött det snyggare! Jag har bett om ursäkt så gott det går och bollen ligger i hennes händer. Tar tillfället i akt att även be om ursäkt till dig, @Gargam3l och alla er andra ifall jag sagt något elakt! Jag bör minnas det, händer inte ofta kan jag lova! Jag lever efter några enkla ord när det kommer till detta, livet är för kort för att hata!

Stort tack för ett svar hur som, jag gillar faktiskt mindre positiva kommentarer, de är dessa som gör att man utvecklas ju! 😀 Skall jag vara ärlig så är detta min första ansökan som faktiskt fått negativa kommentarer, det känns.. bra på något sätt!

Jag hoppas att jag kan få langa iväg en poke och snacka lite skit på TS någon gång ifall ni sitter där, kan vara nyttigt för mig att få lite utvecklade ord angående detta! 🙂

// Snarcus

• This reply was modified 6 months, 1 week ago by  snarcus.
    • This reply was modified 6 months, 1 week ago by  snarcus.

världens coolaste grabb

Cyroze
    Moderator
    • Topics started: 2
    • Replies: 87
    • Total posts: 89
    • PM user

Hej Marcus, jag har kollat över din ansökan nu. Jag kommer att neka den på grundande anledningar:

–Du har fått många -rep från admins och seniors. Dessutom tror jag att du inte är mogen nog att vara admin efter vad jag upplevt när du varit inne på våra servrar.

Jag tror dock att ifall du visar en bättre attityd på våra servrar framöver har du en chans att bli accepterad vid nästa ansökan.

Jag hoppas att du fortfarande kommer vara kvar och spela med oss på våran community och servrar.

Du är välkommen att ansöka igen om tre månader d.v.s 2017-09-06

OBS! Ansökan innan det uppmanade datumet kommer att tas bort utan att bli läst.

Status: Nekad

• This reply was modified 6 months, 1 week ago by  Cyroze.

Cyroze

Admin Responsible.

My Tasks Are;

Administrator Applications, Admin Responsible & Bans / Mutes / Gags

Contact;

julia@surfburken.se
    http://steamcommunity.com/id/jullelol/

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

The forum ‘Denied Applications’ is closed to new topics and replies.