bannad av olleS

Tagged: 

This topic contains 5 replies, has 3 voices, and was last updated by  OlleS 1 week, 1 day ago. This post has been viewed 140 times

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Profile photo of ekan tror jag
    ekan tror jag
    Member
    • Topics started: 3
    • Replies: 4
    • Total posts: 7
    • PM user
    • STEAM ID: STEAM_0:1:150901060
    • Nickname you used when you got banned: ekan<3linnahlborsröv
    • The nickname of the admin who banned you: OlleS
    • The date of the ban: example: year/month/day – time. 2017-06-16 00:02

Ahhej, vi satt o spela ja o polarna på ttt dvs cheeky jag fiskarn aka career ended o några te . då sa jag te olleS o frågade om han var mindre förstående då han vägra svara på mina fråger kring serverns regler. Då lägger han en P-ban på mig vilket jag inte förstår? Sedan säger grabbarna jag sitter i discord med att jag har sagt att jag ska ddosa han osv. Det var ett skämt från deras sida! inget jag sa! dom fortsatte säga att jag sa massa saker till han, vilket allt var troll från dom! När jag sedan försöker kontakta olleS så blockar han mig på steam. Sedan när grabbarna frågade han varför han gjorde som han gjorde (tror även dying frågade han) så ändrade han bannen till 1 månad och ändar till reson till “Admin disrespect and telling me he will ddos me” vilket är lögn då JAG inte sagt det till han utan polarna som sa att jag “sa” det!

Olle hade under spel sessionen ignorerat när en grabb sa N ordet osv. Jag anser inte att han skall vara admin då han ljuger i reson och ignorerar folk som har frågor , lägger bans utan anledning. Han la en ban på en grabb och i reson skrev han att han skulle läsa reglerna!

Slutsats: jag anser att jag är felaktigt bannad i en månad möjligtvis en mute på mig eller högst 24 tim ban då jag medger att det ja sa var dumt men pga hans beteende blev det så!

Detta är även min första ban som inte varit voteban…

MVH: ekan<3linnahlborgsröv AKA Ekan tror jag (som de flesta känner till mig som)

ekan tror jag
    Member
    • PM user

*UPDATE*  olle har nu ändrat bannen till perma igen!!?!?! alltså från perma till 1 månad och nu till perma igen?!

OlleS
    Server Admin
    • Topics started: 1
    • Total posts: 5
    • PM user

Hej Ekan, Då du konstant bytte namn till olika saker för att sedan fråga mig om det är okej att du heter det du heter så ignorerade jag dig på slutet. Du skrev även frågan om du fick ha det namnet i chatten och då svarade jag med ett klart nej. Under största sessionen höll du på att trolla med mig.

Eftersom jag kände mig hotad med att du skulle DDOSa mig, var det därför som jag ändrade bannen. Din kompis Kotten frågade även om min IP vilket gjorde det hela värre. Jag blockerade dig på Steam på grund av att man kan få personers IP via Steam.

Jag går med på att ändra bannen till två veckor, på det villkor att du uppför dig bättre nästa gång. Jag går med på denna ändring på grund av att jag vet att du har spelat länge på servern och brukar uppföra dig.

Med Vänlig Hälsning // OlleS

• This reply was modified 1 week, 1 day ago by  OlleS.
    ekan tror jag
    Member
    • PM user

tjenare olle! jag skrev i chatten då du sket i det jag frågade om! DÅ svarade du! Men hur kan jag råka ut med p-ban för du känner dig hotad av vad andra säger att ja ska göra? det är väll rätt så jäkla fel?! och två veckor är fortfarande jäkligt länge för att fråga om någon är mindre förstående! grabben som sa N ordet klart och tydligt så hela servern reagerade klarade sig utan besvär? Vi kan inte göra det till säg 24 tim ban + mute i en vecka? notera att detta då även är min första ban på en jäkla massa timmr

mvh/Ekan

Xyles
    Moderator
    • Replies: 48
    • Total posts: 51
    • PM user

Inte för att vara sådan då men..; Nej OlleS man inte få ip adressen av en person i fråga om det inte är så att man har personen på sin friend list genom att ringa upp dem och det skulle vara det ända sättet. För det andra skulle jag få veta att det händer så skulle själv ta hand om problemet genom att båda hjälpa den drabbade men även hjälpa till att polis anmäla personen i fråga som gör det (Ja utan tvekan då det är illegalt och inte godkännt någonsin!)

Frågan om bannen kan jag dock inte svara på, utan vet att våra Admin Repsonibles vill höra båda historierna för att reda ut detta problemet. Vill ni har mer svar på detta i frågan så tycker jag ni skall höra med dem som bestämmer i slutändan om bans, dvs : Enzy, Alpha & Julia – i den följden.

Current role: Surfburkens System Administrator
    Working with: All systems around Surfburken, Server managment along with BamseMaster & Skippy.

OlleS
    Server Admin
    • Topics started: 1
    • Total posts: 5
    • PM user

Ekan jag ändrar bannen till en dag och mute i en vecka. Personen som sa N ordet sa det på grund av att “Det var en kille inne som sa N ordet och ej blev bannad”.

Med Vänlig Hälsning // OlleS

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You must be logged in to reply to this topic.