Låt VIP's välja ifall de vill ha tag i chatten eller ej

Home Forums Counter-Strike Source/Global Offensive Suggestions Låt VIP's välja ifall de vill ha tag i chatten eller ej

This topic contains 3 replies, has 3 voices, and was last updated by  snarcus 2 weeks ago. This post has been viewed 236 times

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

snarcus
    Member
    • Topics started: 5
    • Replies: 16
    • Total posts: 21
    • PM user

Halloj!

Jag som aktiv spelare på 1v1 arena #4 ser nästan VIP som ett måste då servern i princip alltid är full då jag känner för att spela. Jag har varit vip i större delen utav mina 400+ timmar på just den här servern men har på senare tid valt att inte vara det utav den simpla anledningen att jag tvingas ha tag i chatten. Vad denna tag bidrar till är att spelarna känner till att jag är VIP och tar därför för givet att jag skall straffa regelbrytare. Detta är inte mitt jobb utan administratörers, jag vill kunna spela som vilken spelare som helst trots att jag är VIP. Det enda jag egentligen är ute efter är ju reserverad plats på servern 😀

Det finns flera lösningar på detta, antingen tar man bort taggen helt och hållet men det lär folk som faktiskt vill ha den klaga på.. En bättre men lite svårare lösning är att redigera custom chat colors och göra så att du kan välja att ha TAG på/av i clientprefs (sm_settings). Ett tredje alternativ är att skriva ett externt plugin hanterar tags med hjälp utav databasen.

Ni ser säkert detta som ett litet problem, det förstår jag! Jag har inte lyssnat runt så mycket men jag har ändå hört att det är fler som stör sig på detta. Mute/gag är grymt bra att ha i VIP-paketet, det lockar fler köpare och håller servrarna renare. Det är dock inte alla som vill vara “mini-admins” och säga nej till att mute’a någon som spammar mic är inte så välkommet hos spelarna dessvärre, man blir näst intill hatad och folk ifrågasätter varför man är VIP när man inte använder sm_mute 😀

TL;DR – Låt VIP välja ifall spelarna skall känna till att de är VIP eller ej. En VIP som inte tystar ner en person som spammar mic får mycket hat från spelarna, de ifrågasätter varför man är VIP när man inte använder mute/gag.

// Snarcus

världens coolaste grabb

Sniped
    Server Admin
    • Topics started: 1
    • Replies: 4
    • Total posts: 5
    • PM user

Hey Snarcus!

I tried my best understanding your message. To summary the request in English; As a VIP member and a supporter to the community you’re experiencing large amount of “responsibility“; because of the title VIP’s have and the commands they can use -> gag/mute.

Let’s clear this up, with the VIP title you don’t sign up being a “mini”admin on the server by any chance, your support is highly appreciated, and should not make you feel entitled to have the pressure of feeling this responsibility.

I understand where you’re coming from and what your concern is. With you being active in voice chat / chat in general, you’ve created a good amount of “respect” within the community player-base. With that said, this might have been created from your own side, by actively muting/gagging players which deserves it when admins are not in the server.   I don’t know if any other VIP’s experiences the same “issue” with the tag. But if so and they see this post, please reply your concerns!

I support your idea if the majority of VIP members feel the same, but at the same time, showcasing the VIP TAG on supporters in-game, can be one way to attract others to support the community too.

I will not be able to tell you this will happen or not, that will be the decision of the headquarter” , I’m sure we all will discuss this within in near future when more feedback gets valid.

PS: It’s never your job to feel the “need” to do anything because someone else tells you to do so. I understand the fact that sometimes you can have voice_enable 0 >ON<  or listen to music or being in TS which leads to not responding to what happens in-game. WHICH IS ALL YOUR RIGHT TO DO!

Again, we appreciate your support to the community! Happy weekend!!

-Sniped

SkippY
    Moderator
    • Topics started: 26
    • Replies: 499
    • Total posts: 525
    • PM user

Hej!

Sniped gav en del bra meningar/förklaringar om det hela ovanför. Taggen är ju också för att administratörer enklare ska ha koll på VIP användare vid eventuellt missbruk av rättigheterna eller liknande.

Man har ju inget ansvar som VIP användare förutom att följa samma regler som resterande spelare utefter de regler vi har på varje enskild spelserver. Däremot uppskattas ju hjälpen från våra VIP användare väldigt mycket då det många gånger löser problem samtidigt som det gynnar hela gemenskapens utveckling vilket också är målet med att forma en gemenskap tillsammans med våra spelare.

Jag la till dig som vän på steam så kan vi lösa en reserverad plats med samma rättigheter som VIP fast utan chatt taggen. Detta är ju en lösning vi kan ordna ifall det önskas.

Ha de fint!

SURFBURKEN Founder
    Email: jonatan.andersson@surfburken.se
    Steam profile: http://steamcommunity.com/id/SkippYftw/

snarcus
    Member
    • Topics started: 5
    • Replies: 16
    • Total posts: 21
    • PM user

Halloj!

Awesome, jag accepterade din förfrågan! Hör av dig när du har tid så snackar vi vidare.

// Snarcus

världens coolaste grabb

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.