Lägga till på MG //Santadog

Home Forums Counter-Strike Source/Global Offensive Suggestions Lägga till på MG //Santadog

This topic contains 12 replies, has 7 voices, and was last updated by  snarcus 5 months, 4 weeks ago. This post has been viewed 381 times

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Santadog
    Member
    • Topics started: 3
    • Replies: 4
    • Total posts: 7
    • PM user

Tja! det är jag som är Santas dog och jag har ett litet förslag till dem som har hand om MG servern.

Det är så att jag brukar spela ganska ofta på tider då ingen annan spelar och jag vet inte om det går att fixa men varje gång man dör så hinner man gå i 2 sec och sedan startas rundan om. Min tanke va att kanske lägga till en bot när det bara är 1 person inne så att rundan inte behöver starta om hela tiden för då kan man typ öppna dörrar som är svåra att öppna eller tex på MG_delphy_v4 då det är ett stegval som är typ 5050% chans att man gissar rätt och det blir ganska störande efter en stund att gissa fel stege hela tiden så att om man gissar fel då vet man vilken stege man ska välja om rundan inte startar om. Så om det inte finns något annat sätt så hoppas jag att ni kan lägga in en bot som dör när respawntimern är slut.

// hälsningar, Santadog

ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩۞ஜ
    ★ ▬▬▬▬▬▬▬▬★ ▬▬▬★ ▬▬▬▬▬▬ ★
    ★★ℳerry ℭhristmas ★ дnd A ★ ℋappy 2017 ★★
    ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩۞۩ஜ۩ஜ۩۞ஜ

Santadog
    Member
    • PM user

haha attans kom på att första meningen “Tja! det är jag som är Santas dog” lät lite dåligt och jag kan inte hutta vart man kan ändra i texten  🙂

inSAIN
    Member
    • Topics started: 7
    • Replies: 29
    • Total posts: 36
    • PM user

Jag känner igen mig i detta och det skulle vara trevligt om det kunde lösas på något sätt.

//inSAIN, Senior Admin/JB Responsible

Ene
    Member
    • Topics started: 22
    • Replies: 60
    • Total posts: 82
    • PM user

jag håller fullständigt med santadog för att när jag ska spela så mst jag alltid ha nån person inne för att kunna spela utan att rundan ska resettas varje gång efter jag har öppnat dörrar osv.

Santadog
    Member
    • PM user

Skriver denna comment för att få upp denna till recent replies så att kanske någon kan lösa detta

Ethical
    Senior Admin
    • Topics started: 13
    • Replies: 101
    • Total posts: 114
    • PM user

Håller med om att detta skulle kunna vara en bra sak att lägga in, då jag också har störts av detta.

Hello i´m Ethical, Senior admin here on Surfburken. If you would like to contact me please add me on steam.
    http://steamcommunity.com/id/EthicalBettingmeister/

Now when that is done here you have some memes

Han låg ju på gargamel´s mörka lista - Fuzziz 2k17
    "Kommer snart tillbaks, jagar en syrsa" - Ethical 2k17

I´m a Chameleon, problem? 😉

Xyles
    Moderator
    • Replies: 50
    • Total posts: 53
    • PM user

Jag har pratat med Skippy om detta redan och vi funderar fortfarande på exakt hur vi skall lösa det på ett bra sätt.. då problemet som är ju att om vi skulle lägga till en bot, skulle den verkligen gå självmant och dö så en ny runda börjar eller skulle den sätta sig i ett hörn och bara vänta ut tiden..?

Current role: Surfburkens System Administrator
    Working with: All systems around Surfburken, Server managment along with BamseMaster & Skippy.

Smurferino Cappuccino
    Member
    • Topics started: 6
    • Replies: 73
    • Total posts: 79
    • PM user

Vet inte direkt om jag svarar på det du undrar efter (Xyles) men om en bot skulle läggas till tror jag att det räcker med att den står helt stilla i spawn. Eftersom det dyker upp en “kill-zone” i spawn när respawntimern så kommer boten att dö. Ifall man dör efter detta så är det precis som om man dör när fler spelare är inne på servern.

Eftersom rundan restartar när hela laget är dött, alltså när alla dött efter att respawntiden gått ut, så fungerar boten som ett skydd mot restarts innan respawntiden gått ut. På så sätt kommer då inte boten, vad jag tror, att “delaya” rundan så man måste vänta ut tiden och kommer ge möjlighet för spelandes ensamt.

Vet inte huruvida det fungerar i verkligheten men tror att något sånt här borde kunna fungera.

Tack och förlåt!

Smurferino Cappuccino: Do you know the difference between a "one-night stand" and a "new born baby"?
    Grim Reaper: Nein
    Smurferino Cappuccino: Wow...
    Smurferino Cappuccino: You sick fuck

snarcus
    Member
    • Topics started: 4
    • Replies: 13
    • Total posts: 17
    • PM user

Halloj! Det går självklart att lösa med bottar, det var enda alternativet back in the days.. Tyvärr kan man inte hooka events och hantera dem innan de sker utan de hanteras utav sdkhook på så sätt att du får information om att det har skett ett event. Hur som, som tur är har valve gjort det ganska enkelt för oss, de har på senare dagar lagt till ett cvar som låter oss stänga av samtliga round end events. Detta cvar tillsammans med lite kod är den absolut enklaste lösningen på ert problem! 😉

#include <sourcemod>
    #pragma semicolon 1

// Sätt mp_ignore_round_win_conditions till “1” när pluginnet laddas //

public void OnPluginStart()
    {
               ServerCommand(“mp_ignore_round_win_conditions 1”);
    }

// Kolla antalet spelare när någon lämnar //

public void OnClientDisconnect_Post(client)
    {
             if (GetClientCount() == 1) // Endast 1 spelare = inga round end events kommer att avsluta rundan
            {
                   ServerCommand(“mp_ignore_round_win_conditions 1”);
            }
    }

// Kolla antalet spelare när någon har anslutit //

public void OnClientPutInServer(client)
    {
                if (GetClientCount() >= 2) // Fler än eller exakt 2 spelare = round end events avslutar rundan
               {
                         ServerCommand(“mp_ignore_round_win_conditions 0”);
               }
    }

Inte testad men ja.. Så länge de inte har plockat bort mp_ignore_round_win_conditions så skall detta fungera! ;D

EDIT: Oops, glömde helt bort spawn killern på de flesta kartorna.. hah! Det finns fler olika lösningar, antingen ger man spelaren spawn protection ELLER så dödar man rundan manuellt då man med hjälp utav kod känner av när spawn killer är aktiverat. Sistnämnda kanske är den bästa? Dunno, båda lösningarna är i varje fall möjliga utan några problem.

// Snarcus

• This reply was modified 5 months, 4 weeks ago by  snarcus.

världens coolaste grabb

Xyles
    Moderator
    • PM user

Mjo tänkte också på det Snarcus, för jag kollade in angående bot, men bottar stöds inte på alla mapsen så som det är just nu.. så spawnar vi en bot så försvinner den bara direkt..
    En lösning med ett sådant plugin kanske är den bästa lösning dock.. Kanske kollar på det vid något tillfälle när jag ser servern tom! Tack för idéen! 🙂

Working with: All systems around Surfburken, Server managment along with BamseMaster & Skippy.

snarcus
    Member
    • PM user

Mjo tänkte också på det Snarcus, för jag kollade in angående bot, men bottar stöds inte på alla mapsen så som det är just nu.. så spawnar vi en bot så försvinner den bara direkt.. En lösning med ett sådant plugin kanske är den bästa lösning dock.. Kanske kollar på det vid något tillfälle när jag ser servern tom! Tack för idéen! 🙂

Inga problem! Jag tog mig friheten och avslutade vad jag påbörjade, här har ni en 100% fungerande lösning på problemet.
    https://pastebin.com/Pw7VgyCp

Kortfattat så känner den av ifall spelaren dör 2 gånger inom loppet av 1 sekund, ifall detta händer startas rundan om. Ifall spelaren inte har dött 2 gånger på 1 sekund så kommer rundan att fortsätta. Det går självklart att lösa detta på bättre sätt, till exempel implementera några rader i redan befintligt plugin (autorespawn), ifall ni nu kör med ett sådant plugin som jobbar på samma sätt. Det vill säga känner av när en spelare dör flera gånger (automatiskt känner av spawn killer). Oh well, fördelen med detta är att ni kan välja att inte ladda det på kartor som inte kräver detta ;D

// Snarcus

världens coolaste grabb

Xyles
    Moderator
    • PM user

(Y) Jojo det såg jag, läste igenom det och förstod vad som görs tyckte det bara är fullt hur man vart tvungen att göra för att undvika memleaken…

Hmm får kolla på det.. är ju egentligen Bamse & Skippy som har hand om plugins så vet inte exakt vad som är installerat 😉

snarcus
    Member
    • PM user

(Y) Jojo det såg jag, läste igenom det och förstod vad som görs tyckte det bara är fullt hur man vart tvungen att göra för att undvika memleaken… Hmm får kolla på det.. är ju egentligen Bamse & Skippy som har hand om plugins så vet inte exakt vad som är installerat 😉

Alright! (Y)

// Snarcus

världens coolaste grabb

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)

You must be logged in to reply to this topic.