JB Servern #15

This topic contains 13 replies, has 14 voices, and was last updated by  FreakshoW 3 weeks, 4 days ago. This post has been viewed 284 times

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Opasa
    Member
    • Topics started: 3
    • Replies: 14
    • Total posts: 17
    • PM user

Hej jag har märkt att efter som att det är många nya admins på JB Servern #15 så säger de helt olika saker och så säger de emot varandra ibland. Jag tycker då att detta är jobbigt för att de säger olika saker hela tiden så om ni kanske skulle kunna skaffa en till Senior admin så skulle det nog hjälpa, jag vet redan att ni har några Senior admins på JB men de loggar nästan aldrig in på jb servern. Det skulle hjälpa att ha en Senior admin inne på plats och rätta till saker direkt så att det skulle vara lättare för oss spelare och Trail-Admins/Admins att spela på JB, JB servern är en server då man knappt har tid och argumentera och annat så att ha någon som kan ställa saker till rätta direkt på plats hade hjälp jätte mycket.

Jag har tänkt på någon admin som skulle passa som en Senior admin och jag har valt Swefelle, här är varför.

Han är omtyckt av in princip hela servern. Han kan oskrivna regler (Regler som inte står i “Rules”). Jag brukar själv skriva till han om det är något jag undrar över. Trail-Admins lyssnar på honom när han säger något. Han är den som varit admin längst som fotfarande spelar JB, jag vet att det finns admins som har varit admin länge men han är typ den enda som fortfarande spelar JB.

Jag vill också säga att det är ofta det är argumentationer om att det var längesen en Senior admin var inne på just JB Servern. Detta hade nog slutat om ni hade skaffat/fixat en till Senior admin.

http://steamcommunity.com/id/OpasaVip/
    I am currently vip at surfburken.
    Find me on Surfburken server #15 Jailbreak

Profile photo of Axjo
    Axjo
    Member
    • Topics started: 1
    • Replies: 1
    • Total posts: 2
    • PM user

Jag håller helt och hållet med. Är jättetrött så kommer inte på något mer. :  )

E lol

Lithlet
    Server Admin
    • Topics started: 9
    • Replies: 37
    • Total posts: 46
    • PM user

Tjena Opasa!

På den här punkten håller jag helt med dig! Det kommer ofta diskussioner om just detta på jbn då det aldrig finns en senior+ inne (99 av 100 ggr) vilket gör att det blir svårt att veta hur det ska följas. Mitt tips till alla är att kolla med till exempel FreakshoW då han är en av dom som skriver reglerna till olika servrar inne på SurfBurken.

M.V.H Lithlet :3

~ Admin ~
    ~ Steam: http://steamcommunity.com/id/Lithlet/ ~

Treako
    Member
    • Total posts: 4
    • PM user

Jag tycker detta var en bra idee och att detta borde finnas.

Och jag håller helt och hållet med att många admins på JB säger emot varann.

Detta med “Senior Admin” tycker jag att Swefelle borde få rollen, han sköter sitt job bra och han hjälper värkligen communityt. Inte bara för han sköter sitt job bra de beror också på han själv. Jag har snackat med Swefelle i discord många gånger och han är värkligen en bra och omtänksam person.

mvh Treako
    http://steamcommunity.com/id/-Treako-/

• This reply was modified 3 weeks, 6 days ago by  Treako.
    Profile photo of En Gullig Katt
    En Gullig Katt
    Server Admin
    • Topics started: 4
    • Replies: 12
    • Total posts: 16
    • PM user

Håller med. Kaos på jb:n och inga riktigt klara regler. Senior behövs och Felle är rätt man

Profile photo of BulleN
    BulleN
    Member
    • Replies: 3
    • Total posts: 4
    • PM user

Håller med! På JB’n är det väldigt mycket kaos och det är många som skriker i micken osv. Detta har gjort att jag fått ont i huvudet och har gjort mig mindre motiverat till att köra på surfburken’s JB. Jag tycker verkligen om när Swefelle, En gullig katt eller Lithlet t.ex. är inne för då är inte folk lika uppkäftiga, bryter mot regler osv.

Om vi hade haft en Senior Admin som Swefelle tror jag att fler kommer att köra På JB eftersom då blir alla glada istället för att någon bråkar med någon annan. //BulleN

BOFFNIK
    Server Admin
    • Topics started: 0
    • Total posts: 1
    • PM user

Håller med om att en senior hade varit skönt att ha inne..

Men det här med att admins säger emot varran har jag själv inte varit med om, Men så kan det mycket väl vara.

BOFINK :))

Morran
    Server Admin
    • Replies: 2
    • Total posts: 3
    • PM user

Hej!

Jag tycker en senior skulle vara väldigt trevligt. Och jag kan nog inte komma på någon som passar bättre än Swefelle. Och helt riktigt är det ett problem. Men jag tycker dock inte att admins säger “helt olika saker” vid olika tillfällen till spelare. Då jag inte tycker att det finns någon större skillnad på det vi säger. Jag tror att problemet kommer mest när det handlar om de oskrivna reglerna. Och att ha en senior som kan många vore riktigt bra.

Mvh Morran

Tempelhästen är fri

RoyasuX
    Server Admin
    • Replies: 9
    • Total posts: 12
    • PM user

Håller med att en Senior admin hade varit bra men det hade varit bättre med 2 ;D

R!P
    Senior Admin
    • Topics started: 10
    • Replies: 187
    • Total posts: 197
    • PM user

Pepino du får gärna skriva din åsikt men skriv inte kränkande o nedvärderande åsikter om oss admins här på forumet!

@SB R!P

FrexHD
    Member
    • Topics started: 2
    • Replies: 3
    • Total posts: 5
    • PM user

håller med om allt

Bohtar
    Member
    • Topics started: 2
    • Replies: 13
    • Total posts: 15
    • PM user

I agree with Opasa here. I think that Swefelle would be a great senior admin as he follows the rules and is an overall great human being. I’d also like to see more senior admins, maybe recruit 1-3 senior admins so that all servers would get an admin who knows the rules. I recommend RoyasuX, Lithlet and Swefelle to be new senior admins as they are the most active and loyal admins that I’ve seen on this server.

//Bohtar

P.S Swefelle, Lithlet, Roya I’m single… Hook me up 😉

• This reply was modified 3 weeks, 6 days ago by  Bohtar.

ARiGAT00
    Member
    • Topics started: 0
    • Total posts: 1
    • PM user

Jag håller med om swefelle för enior admin han e riktig trevlig att prata med och man kan fråga han vad som helst och han har svar för det

"Madness is like gravity all it takes is a little push" ~The Joker

FreakshoW
    Moderator
    • Topics started: 6
    • Replies: 310
    • Total posts: 316
    • PM user

Halloj! Här var det mycket bra åsikter och tankar. Jag ska försöka svara på alla så att ni vet hur det ligger till.

När det gäller att admins säger olika saker så är det såklart olyckligt och något vi försöker minimera så mycket som möjligt. Tyvärr är det så att JB har en väldans massa regler, både skrivna och oskrivna, vilket gör det svårt för alla att veta vad som gäller. Detta är inget jag kan lösa på något bra sätt utan det bästa jag kan erbjuda är att ni skriver till mig eller en annan admin ni vet kan mycket för att få ett svar om saken. Hör ni olika saker från olika admins så går ni antingen direkt till mig eller skriver här på forumet så att jag kan svara vilket gör att alla ser vad som gäller i just den frågan.

När det gäller nya admins så är också en ständigt pågående kamp där vi försöker hålla antalet aktiva admins så högt som möjligt utan att låta kvalitén på adminsen sjunka. Då vi har ett krav på 48 timmar speltid på servern (vilket är väldigt mycket, generellt sett) så hoppas vi att de som ansöker har bra koll på reglerna som finns. Det är såklart ingen garanti på att alla admins kan alla reglerna när det gäller just JB, men det hoppas jag ni kan ha överseende med och hjälpa till ifall det är så att reglerna misstolkas av nyare spelare och admins.

När det gäller Senior admins så är det lite speciellt. En Senior admin ska såklart vara kunnig, aktiv på servrarna och gärna omtyckt av spelarna, men det finns ett antal fler kriterier vi har innan vi tar in någon som Senior. Ni har nämnt Swefelle vid namn så jag passar på att svara angående honom specifikt. Swefelle är självklart en kandidat att bli Senior admin, tillsammans med andra, men det är inget beslut vi tar lätt på då en Senior admin har ganska stort ansvar och lite mer rättigheter än en vanlig admin.

Jag ska också påpeka att jag personligen tror inte att en Senior admin kommer vara en lösning på problemen som finns på JB, utan bara lite extra hjälp. Det är så klart bra med extra hjälp, speciellt när det nu behövs på JB, men jag vill bara säga det så att det inte blir för höga förväntningar på eventuella nya Senior admins vi tar in.

Det är jättebra att ni kommer hit och ger oss era åsikter och ställer frågor. Jag hoppas att mina svar ger er lite mer insikt till hur det står till och ni är välkomna att fortsätta skriva era åsikter och idéer så svarar vi så gott vi kan.

~ Admin responsible / Senior administrator responsible / Game server rules ~
    ~ Steam: http://steamcommunity.com/id/Lodbroke/ ~
    ~ Contact Email: FreakshoW@surfburken.se ~
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)

You must be logged in to reply to this topic.