Hjälp mig med headset :D

Home Forums Other Computers, hardware or software Hjälp mig med headset :D

This topic contains 18 replies, has 7 voices, and was last updated by  Fudgy 3 months, 2 weeks ago. This post has been viewed 378 times

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Fudgy
    Member
    • Topics started: 8
    • Replies: 61
    • Total posts: 69
    • PM user

Hej allihopa. 🙂

Har tänkt på att köpa ett nytt headset (helst trådlöst) har funderat på att köpa Arctis 7 ifrån steelsieries, men jag är inte helt säker om det är de bästa valet. Ifall du har dem så skulle jag uppskatta om vi kan ta kontakt så jag kan höra hur de låter. 😀

Ni får gärna komma med förslag om något bättre headset mick kvalité över ljud kvalité, men ljudet får ju såklart inte vara allt för dåligt. 🙂

Har en bra dag/natt!! 😀

• This topic was modified 3 months, 3 weeks ago by  Fudgy.

Typed on tiny keys, just for you

Torch
    Member
    • Topics started: 6
    • Replies: 43
    • Total posts: 49
    • PM user

Vad ska du med ett trådlöst till? Det skapar bara delayer såvitt jag vet..

steelseries är nog ett bra val dock!

Geffel
    Moderator
    • Topics started: 19
    • Replies: 188
    • Total posts: 207
    • PM user

Budget?

CEO - Co-Founder
    Steam: http://steamcommunity.com/id/geffel55/
    Email: mathias.johansson@surfburken.se
    #BlameHylken

Fudgy
    Member
    • PM user

Budget är ungefär 2k. 🙂

Och jag rör mig ganska mycket och går runt i mitt rum för olika anledningar. då är det jobbigt med kablar. ?

• This reply was modified 3 months, 3 weeks ago by  Fudgy.

Geffel
    Moderator
    • PM user

Hade nog inte valt ett märke som steelseries när du har en sådan hög budget. Nu sa du ju att du helst ville ha trådlöst men jag tänker ignorera det och rekommendera några med sladd ändå ?

https://www.inet.se/produkt/6607032/sennheiser-game-zero-svart#specs

Har haft mina Sennheiser i typ 3 år nu och kan inte va annat än nöjd. Ljudet på både lurarna och micken är riktigt bra och även väldigt bekväma. Kan sitta 3-4 timmar non-stop utan att det blir jobbigt. Jag har PC 360 g4me men ifrån bilderna att döma så är nog även dessa minst lika bekväma

CEO - Co-Founder
    #BlameHylken

Ethical
    Server Admin
    • Topics started: 11
    • Replies: 69
    • Total posts: 80
    • PM user

Alltså jag använder razer kraken chroma och dom fungerar bra för mig 🙂 men enligt mig har den inte den bästa mikrofonen så istället så har jag köpt till en Blue Yeti

https://www.netonnet.se/art/dator/hogtalarekommunikation/mikrofon/blue-microphones-yeti-usb-blackout/230889.8920/?gclid=Cj0KEQiAxeTFBRCGmIq_7rGt_r8BEiQANdPqUnJZ5bvqXxIHTezB_bgdwqUxbN0mQZVud7JbDi4p0FMaAi5Y8P8HAQ

http://cdon.se/hemelektronik/razer-kraken-7-1-chroma-p30426343?gclid=Cj0KEQiAxeTFBRCGmIq_7rGt_r8BEiQANdPqUizJJvN8dhmTvUz597hACKMmMcufmCLvuIepGir1i94aAliE8P8HAQ&gclsrc=aw.ds&dclid=CIeiwvj2udICFUp_GQod2hkHvw

Lite över budget men rätt nice att använda 😀

• This reply was modified 3 months, 3 weeks ago by  Ethical.

This comment was brought to you by Ethical

- Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

- My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far I’ve finished two bags of M&Ms and a chocolate cake. I feel better already.

(Jag vet att jag har ett väldigt dåligt Sourceban rekord - Jimmy 2k16)

(inaproiet lagnuage racism -Liam 2k17)

Fudgy
    Member
    • PM user

Hmm tror att längden på kabeln kan bli ett problem vet du ifall den kan bytas ut mot en längre? Sen så skulle jag uppskatta att få höra på micken, såklart om du har tid eller kan/vill. Hdhd

Undrar även vad du menar med “<span style=”color: #2c2b2b; font-family: arial; font-size: 30.6972236633301px; line-height: 41.929630279541px; background-color: #fbfbfb;”>Hade nog inte valt ett märke som steelseries”</span>

Är de dåliga för priset? Det billigaste jag hittade Arctis 7 för är 1.790

<span style=”font-size: 16px; line-height: 1.5;”>Jag har upplevt en ganska dålig upplevelse med razer förut så de är jag inte helt 100 på.</span>

Dock så har jag en mick som man köper separat från headsetet, eftersom de jag har nu inte har någon inbyggd mick.

Min Mick: https://antlionaudio.com/collections/modmic/products/modmic-5

Säger detta igen det är alltså inte ett headset det är en mick som man sätter på valfritt headset med en magnet.

Har även en fråga för dig luddet.  Hur menar du med delay är det på micken, ljudet eller båda? Har ingen tidigare erfarenhet men trådlösa headsets.

Smurferino Cappuccino
    Server Admin
    • Replies: 64
    • Total posts: 70
    • PM user

Kan inte så mycket om olika gaming prylar men har ett par som jag tycker funkar väldigt bra och dem är rätt billiga också. Dem har sladd men sladden är <span style=”text-decoration: underline;”>väldigt</span> lång så det bör fungera i alla fall. Vad jag har hört är miccen väldigt bra och surround-ljudet på dessa är top-noch, vilket jag förerar eftersom i CS är det en bra egenskap.

Det är HyperX Cloud (svart-röd)

https://www.komplett.se/product/835972/gaming/headset-streaming/headset/hyperx-cloud-ii-gaming-headset-svartrod

Väldigt bra, hyfsat billiga. Rekommenderar starkt

http://www.trustedreviews.com/kingston-hyperx-cloud-ii-review

(en opartisk beskrivning av hyperx cloud 7.1 headset)

Tack och förlåt!

Fudgy
    Member
    • PM user

Tack så mycket smurferino. Jag har kollat på headsetet och det är väldigt lågt pris. O.o

Har läst runt lite extra på de, tydligen så är detta top 1 för många som spelar CS. Men det jag är lite orolig över är micken, om du har tid/vill lite senare idag kanske prata lite så jag får en idé på vad kvalitén är. 🙂

Smurferino Cappuccino
    Server Admin
    • PM user

Är online på teamspeak nästantills hela dan, annars skicka bara meddelande på steam så ser jag det. Ä*R hemma sjuk så kommer att vara online rätt så mycket

Tack och förlåt!

Geffel
    Moderator
    • PM user

Anledningen till att jag inte gillar Steelseries är att jag själv haft ett par lurar själv och vet även många av mina polare har haft det också. Slutar nästan alltid med att lurarna börjar glappa eller spraka. Sen är ju Mick kvalitén under all kritik. Har man nått litet svagt ljud i bakgrunden och den boostar micken till 1000.

Sen något som är viktigt är om du vill ha slutna eller öppna lurar. Öppna brukar oftast ha bättre ljud än slutba men det läcker in mycket ljud utifrån vilket en del kan tycka är störigt då man spelar tex CS

CEO - Co-Founder
    #BlameHylken

Trollet
    Server Admin
    • Topics started: 7
    • Replies: 42
    • PM user

Använder också Hyper X cloud och har inte haft några större problem med de men det kan bli en bugg med ljudet som orsakar att det börjar knastra massor. Det går dock att lösa med en simpel engine men man måste starta om datorn vilket kanske inte är så bra om man lirar comp o.s.v. Händer dock inte för alla då jag har 2 andra polare som har ett likadant headset och för det blir det inga problem såvitt jag vet 😀

Fudgy
    Member
    • PM user

Hur menar du trollet är det du som hör ljudet eller kommer det igenom micken så att andra hör det?

Trollet
    Server Admin
    • Topics started: 7
    • Replies: 42
    • PM user

Allt ljud börjar spraka mer och mer tills du bara hör massa sprakande. Det verkar dock inte som att det påverkar de du pratar med  men som sagt, det händer inte för alla.

Smurferino Cappuccino
    Server Admin
    • PM user

Trollet vad gör du med dina hörlurar egentligen? Eftersom du verkar vara den enda som har det här problemet xD

Tack och förlåt!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)

You must be logged in to reply to this topic.