eGL Admin ansökan

This topic contains 1 reply, has 2 voices, and was last updated by  Steelshield 1 year, 5 months ago. This post has been viewed 393 times

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Profile photo of egl
    egl
    Member
    • Topics started: 2
    • Replies: 2
    • Total posts: 4
    • PM user

#Ålder / Age(15+): 23
    # Full STEAM ID: STEAM_1:1:95039122
    # Steam Profil: http://steamcommunity.com/id/EGllel/
    # Vilket “nickname” du använder: eGL

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för? CSGO Arena #4

*2. Anledning till varför du vill bli administratör: Spelar mycket och för att bidra till en bättre och trevligare server. Finns en del “bråkstakar” och mycket nytt folk som tror att dom kan göra som dom vill
    och det är givetvis inte okej, har också upplevt ibland att admins kan känna sig lite “överkörda” när det är mycket att göra. Sen så upplever jag ofta att det inte är några admins inne på servern då jag spelar.

*3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad? Inte inom CS men har administrerat i andra spel så som Cod4 under många års tid då det fortfarande var ett aktivt spel.

*4. Kan du Sourcemod commands? Kan du inga så lär vi dig! Kan en del men vill givetvis lära mig fler.

*5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar? Vet du inte hur den fungerar så lär vi dig! Nej men vill lära mig.

*6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall? Spelar mycket, kan reglerna och tror också folk känner igen mig och skulle visa en viss respekt. Tror också att med min speltid
    så kan jag lätt och smidigt avgöra vad som är skämt och allvar mellan olika spelare och därefter ta administrativa beslut.

*7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna? Man behöver inte alltid vara aktiv. – Minst 10 timmar i veckan

*8. Förklara noga vad du skulle göra om du såg:

*8a) Två spelare argumentera på servern, det ser inte ut som om de ska sluta snart. –  Läsa av situationen och be dem sluta, sker ingen förändring skulle jag muta en viss tid beroende på spelaren/spelarnas ton mot varandra samt historik gällande tjafs på servern.
    Fortsätter tjaffset efter deras mute skulle jag banna en eller båda spelarna.

*8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin). – Varna sen muta om ingen förändring sker, eventuellt ge en kortare ban beroende på spelarens tidigare historik gällande attityd mot admins.

*8c) Någon fuskar på servern. – Spela in demo genom consolen och sedan ge en permanent ban. Därefter ladda upp materialet på hemsidan så andra admins får granska och döma om korrekt beslut är taget.

*9. Var bor du någonstans? – (Ange endast stad) Luleå

*9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till? 30+ timmar, ingen aning om jag ska vara ärlig, spelat på 2 olika konton. STEAM_1:1:129565954 och STEAM_1:1:95039122

*9b) Berätta lite om dig själv: Jag heter Anton och kommer från Sandslån utanför Kramfors i Västernorrland, utbildad Fibertekniker och flyttade för 1½ år sedan upp till Luleå pga jobb på ett nätverksföretag som heter Black Box AB och är stationerad inne på ett datacenter.
    Spelat ishockey och fotboll men la av i sena tonåren. På fritiden umgås jag gärna med kompisar, lirar ishockey på leknivå, kollar PL eller spelar CS.

*10. Har du något övrigt att tillägga? Tycker surfburken verkar vara en väldigt trevlig community, ser fram emot att lära känna fler av er och skjuta många fina HS. Åker utomlands v.34 och veckan efter kommer jag nog ha väldigt lite speltid också pga privata skäl.
    Förstår självklart att detta kan vara ett problem så skulle kunna bumpa efter v35 och bli provadmin om ni anser att jag verkar lämpad!

*11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?
    (Reglerna kan du läsa här på sidan). Ja, jag kommer självklart fortsätta respektera och följa reglerna

*12. Kommer du vara aktiv på forumet? Ja, självklart!

Steelshield
    Moderator
    • Topics started: 4
    • Replies: 141
    • Total posts: 145
    • PM user

Hej eGL. Har kollat över din ansökan. Det ser bra ut, kommer acceptera din ansökan på grundande anledningar:

–Du har gjort en väl skriven ansökan med mycket information.
    – Du verkar vara en genuint trevlig kille som jag tror kommer passa bra som admin hos oss.
    Du har bra svar på fråga 8a, b & c

Jag kommer sätta dig på en 3-4 veckors trial. För att se hur det går; om du passar som admin till Surfburken.

Hur som helst så kontakta mig på Steam så vi kan utbyta info. Samt gå igenom sourcemod med mera.
    http://steamcommunity.com/id/SteelShield/

Här är även två guides jag vill att du kollar igenom. Naturligtvis kommer vi gå igenom det mesta som står i dessa, men om du någon gång blir osäker, och jag inte är tillgänglig.

How to record a player http://surfburken.se/?topic=admin-guide-how-to-record-a-player
    Sourcemod / Sourcebans http://surfburken.se/?topic=admin-guide-sourcemod-sourcebans

Status: Accepterad Trial Admin

Head Admin / Admin Application Responsible
    Steam: http://steamcommunity.com/id/SteelShield/
    Contact Email: SteelShield@surfburken.se

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

The forum ‘Accepted Applications’ is closed to new topics and replies.