Bowies adminansökan

This topic contains 3 replies, has 4 voices, and was last updated by  Cyroze 1 week, 3 days ago. This post has been viewed 253 times

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Profile photo of Bowie
    Bowie
    Server Admin
    • Topics started: 1
    • Replies: 0
    • Total posts: 1
    • PM user

#Förnamn: Arvid
    #Ålder: 21
    #Full STEAM ID: copy to clipboardSTEAM_0:0:15140691
    #Steam Profil: https://steamcommunity.com/id/arvidbowie/
    #IGN: иz · Bowie (NZ står för Nightmare Zebras, som är ett gammalt gäng jag surfat med)

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för?

CS:GO, främst arena #4, men spelar även minigame. Kan även tänka mig att vara Global för att vara behjälplig där det behövs.

*2. Anledning till varför du vill bli administratör

Jag spelar en del på era servrar, främst för den sköna stämningen som oftast brukar uppenbara sig ingame mellan spelare. Jag har en liten tes om att man inte ska vara i ständig givakt och vara likt det kungliga gardet och inte ens röra på mungipan som admin, utan man ska nog istället försöka bli en informell ledare bland spelare, för att sedan få dessa att lyssna lättare om man behöver säga åt dem formellt. Sen kan det också underlätta, då jag upplever att jag är inne lite konstiga tider, där admins kanske inte alltid är inne. Så det kan möjligtvis vara ett fint komplement tidsmässigt för er.

*3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad?

Jepps, det har jag! Min adminkarriär började nog redan 2008-2009 då jag började på lite mindre communities för att sedan ta mig vidare till CSGaming, TehWarriors och sedan Kumla (reds. anm. KumlaOnline), som jag var med och styrde sedan 2012 tills vi klappade igen för gott i oktober 2017 pga tidsbrist bland oss i ledningen. Men nu känner jag att åter igen har fått tid att lägga på min fritid utöver jobb osv, så jag lägger den mer än gärna på Surfburken.

*4. Kan du Sourcemod commands? Kan du inga så lär vi dig!

I sömnen, baklänges.

*5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar? Vet du inte hur den fungerar så lär vi dig!

Baklänges, i sömnen.

*6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall?

Ja, men det tycker jag. Jag är lite mer lagd åt “hakuna matata”-hållet och tar saker som de kommer, saker tillika problem som uppstår. Sen har jag jobbat som bl a krogvakt, butikschef och nu kommunikatör på en hotellkedja, vilket jag också tror att jag kan lyfta in mina erfarenheter från till mitt administratörskap.

*7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna? Man behöver inte alltid vara aktiv.

En-två timmar om dagen kan jag nog lätt avsätta. Jag har dock en kronisk sjukdom (kronisk migrän) som gör att jag blir helt däckad när anfallen uppstår, så när jag är migränfri sitter jag mer än gärna och spelar.

*8. Förklara noga vad du skulle göra om du såg:

*8a) Två spelare argumentera på servern och det inte ser ut som om de ska sluta snart.

Jag går in ganska snabbt mellan dem och säger “häpp, häsch, lägg ägg grabbar” följt av “var snälla istället” eller “hakuna matata hörrni, ta varandra i hand och sjung we shall overcome eller nåt”. Det brukar ofta avstyra bråk. Lyssnar de inte på det, säger jag åt på skarpen att lägga ner och ta eventuella beefs utanför servern. Och skulle det inte hjälpa, avlägger jag en lite kortare munkavel! Jag tror inte riktigt på att lägga långa mutes, då jag har upplevt under mina år att de flesta folk bara behöver sitta i skamvrån i 10-15 minuter för att sedan ha rättat sitt beteende, eller helt enkelt glömt bort vad de tjafsat om. Men om de ännu skulle fortsätta, så avlägger jag en lite längre eftersom jag varit så snäll och gett de flera chanser.

*8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin). 

Jag tar inte åt mig så jättelätt, det rinner bara av. Om det är av en lättare eller skämtsam ton, så svarar jag något skämtsamt tillbaka och om det är något av lite grövre rang så säger jag åt på skarpen att det inte är okej att säga så. Fortsätter spelaren kör jag samma procedur som ovan nämnd.

*8c) Någon fuskar på servern.

Sätter mig i spec och kör igång ett demo, letar efter misstänksamheter och avvikelser i spelarens spelmönster och upplever jag att det känns onaturligt, avlägger jag en permanent ban och laddar upp mitt demo på utsett ställe för demos.

*9. Var bor du någonstans? – (Ange endast stad)

Gällivare, även kallat för Gällkatown. – “En arktiskt småstad i världsklass”

*9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till?

Någonstans ganska prick mittemellan en och två dagar (24-48 timmar totalt).

*9b) Berätta lite om dig själv:

Oj, jag tycker det är ganska svårt att beskriva mig som person.. Men jag är en öppen, lugn och glad person. Uppskattar ironi ungefär lika mycket som ett glas rött på fredagar. Ganska klassiskt norrländsk i mitt humör, det ska en hel del till för att göra mig upprörd. Möjligtvis lägga ett långt ord mot mig i Wordfeud.

Jag brukar kalla mig själv för frilansare, eftersom jag gör allt mellan himmel och jord. Jag har egen firma för frilansjournalistik och fotografi och jobbar just nu i receptionen och som kommunikatör på en hotellkedja.

Eftersom jag är så öppen av mig, får ni mer än gärna kontakta mig för att lära känna mig. Eller kika in på min LinkedIn 😎

En liten kuriosa om mig är om du googlar mitt fullständiga namn så har du läsning för en helkväll. Jag heter Arvid Nordvall. Hett tips på Google är Arvid Nordvall +OLW.

*9c) Har du erfarenhet och intresse i något som skulle kunna vara till hjälp för SURFBURKEN utöver administrering (till exempel serverhantering eller Photoshop)?

Jag kan faktiskt de flesta Adobe-programmen och gör en del grafik, så det är inte alls något problem. Jag har bland annat gjort en del geofilters för Snapchat och några loggor. Redigerar även bilder som jag fotograferar. Jag har även sysslat en del med webbradio och voice overs. Hade t ex en webbradio för KumlaOnline, där spelare kunde ringa/maila in och önska låtar, där vi hade tävlingar m.m.

*10. Har du något övrigt att tillägga?

Skibbedybop, shuba duba. 

*11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?

Självfallet!

*12. Kommer du vara aktiv på forumet?

Ja, varför inte?! Forum är skoj.

• This topic was modified 1 week, 6 days ago by Profile photo of Bowie Bowie.
    • This topic was modified 1 week, 6 days ago by Profile photo of Bowie Bowie.
    • This topic was modified 1 week, 5 days ago by Profile photo of Bowie Bowie.

Nomad
    Moderator
    • Topics started: 4
    • Replies: 36
    • Total posts: 40
    • PM user

Stort +rep!

• En av de vänligaste spelare jag träffat!
    • Alltid lugn, rolig, skapar skön stämning, blir riktigt bra atmosfär.
    • Har ju bevisligen en stor bakgrund i administrerande. Vilket också märks på hans tillvägagångssätt i spelet, han är väldigt lugn mot även otrevliga spelare och verkar hålla sig lugn.
    • Tror aldrig jag sett honom göra ett fel.

Lycka till, mvh Nomad!

Server Manager
    Message me on steam or send an email if you need help or have found a bug.
    Steam
    nomad@surfburken.se

Trollet
    Server Admin
    • Topics started: 9
    • Replies: 56
    • Total posts: 65
    • PM user

-rep

Måste hålla med Nomad om att han är trevlig och beter sig relativt väl på servern men är inte riktigt säker på om han skulle passa som just admin hos oss på Surfburken då han i min uppfattning inte är tillräckligt mogen eller tar det på tillräckligt stort allvar. Detta är dock bara efter min erfarenhet av att ha sett han online ett fåtal gånger.

Lycka till med din ansökan. M.V.H //Tr0llet

• This reply was modified 1 week, 5 days ago by  Trollet.

Cyroze
    Moderator
    • Topics started: 2
    • Replies: 118
    • Total posts: 120
    • PM user

Hej Arvid. Jag har kollat över din ansökan och det ser bra ut och jag kommer därför att acceptera din ansökan på grundande anledningar:

–Du har gjort en välskriven ansökan med mycket information.
    –Du har erfarenhet inom administration vilket är bra då det är mycket trafik på surfburkens servrar.

Jag kommer sätta dig på en 4 veckors trial för att se hur det går, om du passar som admin till Surfburken. Om allt går bra så kommer jag därefter befordra dig till admin.

Hur som helst så vill jag att du kontaktar mig så att vi kan gå igenom din nya position.
    Steam: http://steamcommunity.com/id/jullelol/
    Teamspeak: teamspeak.surfburken.se:10027.

Här är även guider jag vill att du kollar igenom. Naturligtvis kommer vi gå igenom det mesta som står i dessa, men om du någon gång blir osäker och jag inte är tillgänglig så finns det information här.

How to record a player http://surfburken.se/?topic=admin-guide-how-to-record-a-player
    Sourcemod / Sourcebans http://surfburken.se/?topic=admin-guide-sourcemod-sourcebans
    https://docs.google.com/document/d/1qLIDnz6KH5P7Nu9XKECoAHgGkviNvOxRTXc6SuaknGc/edit
    [ADMIN GUIDE] – GUIDELINES FOR ADMINS
    http://surfburken.se/forums/topic/guideline-for-general-rules/

Status: Accepterad Trial Admin

Cyroze

Head Admin Responsible.

My Tasks Are;

Administrator Applications, Administrator Meetings & Bans / Mutes / Gags

Contact;

julia@surfburken.se
    http://steamcommunity.com/id/jullelol/

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

The forum ‘Accepted Applications’ is closed to new topics and replies.