Administratöransökan – Englund

Home Forums Counter-Strike Source/Global Offensive Accepted Applications Administratöransökan – Englund

This topic contains 3 replies, has 4 voices, and was last updated by  Alpha 3 weeks, 4 days ago. This post has been viewed 152 times

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Profile photo of Englund
    Englund
    Server Admin
    • Topics started: 2
    • Replies: 2
    • Total posts: 4
    • PM user

#Förnamn: Christoffer
    #Ålder / Age(15+):15, snart 16 (01)
    # Full STEAM ID: STEAM_0:1:114048518
    # Steam Profil:  http://steamcommunity.com/id/englundaren/
    # Vilket “nickname” du använder: Englund

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för?

Counter-Strike: Global Offensive – Minigames servern

*2. Anledning till varför du vill bli administratör:

Anledningen till att jag vill bli admin är följande. Det händer ofta när jag loggar in på servern att någon håller på. Det kan vara att personen bryter mot reglerna, står afk eller är bara allmänt störig. När jag säger till den/de personerna att sluta så är det inte alltid att de lyssnar då jag varken är admin eller VIP. Det bästa jag hade kunnat göra i en sådan situation hade varit att kalla på en admin men det är inte alltid en admin online. Detta tycker jag förstör lite av spelupplevelsen eftersom det är ingen av spelarna som tycker det är särskilt roligt och se på när någon delayar. Ytterligare en anledningen till att jag vill bli admin är att olika admins kan vara online vid olika tidpunkter.

*3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad?

Nej jag har aldrig varit administratör på någon server tidigare.

*4. Kan du Sourcemod commands? Kan du inga så lär vi dig!

Nej jag kan inga av dessa, dock väldigt snabblärd.

*5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar? Vet du inte hur den fungerar så lär vi dig!

Nej jag kan inte hur sourcemod menyn fungerar.

*6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall?

Jag anser mig själv som en lämplig administratör för jag har spelat väldigt mycket på denna server. Samt har jag sett hur andra administratörer agerar i diverse situationer. Har även spelat tillsammans med vissa administratörer och då har de även förklarat varför en person fick en mute t.ex.

*7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna? Man behöver inte alltid vara aktiv.

Eftersom skolan börjar dra sig mot sitt slut så kommer jag försöka vara så aktiv som möjligt. Men jag tränar också fotboll 3ggr/vecka + matcher. Utöver skola och fotboll hinner jag vara inne på surfburken rätt ofta.

*8. Förklara noga vad du skulle göra om du såg:

*8a) Två spelare argumentera på servern, det ser inte ut som om de ska sluta snart. –

Jag hade sagt

-Ta det privat istället. Men om de fortsätter, så hade de fått varsin mute/gag. Då jag redan sagt till dem att ta det någon annanstans.

*8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin). –

Det beror på hur personen hade förolämpat mig. Om personen hade förolämpat mig på ett sätt så jag hade tagit illa upp eller på ett kränkande sätt så skulle jag bannat personen. Om det hade varit mindre grovt hade personen fått en mute. Om personen hade sagt det på skoj eller hånat mig hade jag sagt åt personen att sluta. Ifall hen då inte slutar skulle hen fått en mute/bann

*8c) Någon fuskar på servern. –

Om någon hade fuskat på servern hade jag spelat in detta så jag har tillräckligt med bevis. Sen skulle jag permanent bannat honom eftersom det är nolltolerans mot fusk på servern.

*9. Var bor du någonstans? – (Ange endast stad)

Dösjöbro [Liten by utanför Lund]

*9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till?

7-8 dagars speltid

*9b) Berätta lite om dig själv:

Jag är en person som är positivt och tycker om att spela fotboll på fritiden. Har bra betyg och gillar att träffa kompisar.

*10. Har du något övrigt att tillägga?

Ja, jag blev accepterad som administratör här på surfburken för ca 7 månader sen. Men jag märkte snabbt då att jag inte hade tid då läxorna började ta fart. Nu när skolan börjar dra sig mot sitt slut så har jag därför mer tid.

*11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?
    (Reglerna kan du läsa här på sidan).

Utan tvekan kommer jag respektera reglerna

*12. Kommer du vara aktiv på forumet?

Självklart kommer jag vara aktiv på forumet

LiM3
    Server Admin
    • Topics started: 4
    • Replies: 18
    • Total posts: 22
    • PM user

+rep

väldigt trevlig snubbe

Har aldrig behövt säga till han när det gäller regelbrott, spam, eller mickspam, osv

Aktiv och trevlig att ha och göra med,

GL, ha-de.

Pallar inte ens bry mig.

Om jag hade fått 1 kr varje gång nån kallade mig "LiM" hade jag haft ett GTX 1080 på en vecka xD

http://steamcommunity.com/profiles/76561198121999179/

Bamse
    Moderator
    • Topics started: 6
    • Replies: 27
    • Total posts: 33
    • PM user

+rep
    Väldigt trevlig!

Steamprofile: http://steamcommunity.com/id/killsare1/
    My tasks: Game server manager, Game server maps, VIP manager, Game server systems.
    If you have any questions or suggestions you can contact me on steam or teamspeak.

Alpha
    Moderator
    • Topics started: 16
    • Replies: 298
    • Total posts: 314
    • PM user

Hej Christoffer. Har kollat över din ansökan. Det ser bra ut, kommer acceptera din ansökan på grundande anledningar:

– Du har skrivit en bra ansökan med mycket information.
    – Du har väldigt mycket speltid på servern du söker till.
    – Jag har sett dig inne på servern för länge sedan och du verkar vara en härlig kille.

Jag kommer sätta dig på en 3-4 veckors trial. För att se hur det går; om du passar som admin till Surfburken.

Hur som helst så kontakta mig på Steam så vi kan utbyta info. Samt gå igenom sourcemod med mera.
    Steam: http://steamcommunity.com/id/Alphoric

Här är även två guides jag vill att du kollar igenom. Naturligtvis kommer vi gå igenom det mesta som står i dessa, men om du någon gång blir osäker, och jag inte är tillgänglig.

How to record a player http://surfburken.se/?topic=admin-guide-how-to-record-a-player
    Sourcemod / Sourcebans http://surfburken.se/?topic=admin-guide-sourcemod-sourcebans

Status: Accepterad Trial Admin

Head Admin / Admin Application Responsible, Bans/mutes/gags, Game server operation checks and Team Fortress 2 responsible.
    Steam: http://steamcommunity.com/id/alphoric
    Contact Email: alphoric@surfburken.se

Du är så genomsynlig - L3ctric 2k16
    The real bad guys appear after midnight. The night is dark and full of terrors.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

The forum ‘Accepted Applications’ is closed to new topics and replies.