Admin ansökan Zubbi (Före detta nick: BJURNE)

Home Forums Counter-Strike Source/Global Offensive Denied Applications Admin ansökan Zubbi (Före detta nick: BJURNE)

This topic contains 3 replies, has 3 voices, and was last updated by  FreakshoW 2 weeks ago. This post has been viewed 143 times

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Zubbi
    Member
    • Topics started: 1
    • Replies: 1
    • Total posts: 2
    • PM user

#Förnamn: Fredrik
    #Ålder / Age(15+): 17 år.
    # Full STEAM ID: STEAM_0:0:36340859
    # Steam Profil: http://steamcommunity.com/profiles/76561198032947446/
    # Vilket “nickname” du använder: Zubbi

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för? “SURFBURKEN.se #4 1v1.surfburken.se” och TTT#16
    *2. Anledning till varför du vill bli administratör:  Jag spelar mycket på era servers och mer kommer det att bli, jag älskar dem, men ofta när man är inne så finns det ingen admin online på servern jag spelar på och då blir servern ibland ospelbar. Jag har läst reglerna flera gånger för att verkligen förstå dom. Jag vill se till att alla spelare följer reglerna och gör så att servern blir till ett ställe folk vill besöka igen.
    *3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad?
    Jag var admin på en JB server för nåt år sedan, slutade för att jag tappade lusten med just JB.
    *4. Kan du Sourcemod commands? Kan du inga så lär vi dig!
    Ja
    *5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar? Vet du inte hur den fungerar så lär vi dig!
    jag är VIP, så har använt mig utav det. Visste redan innan från JB servern.
    *6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall?

Ja det tycker jag att jag är. När jag är inne på servern så kommer spela veta att dom kan spela utan att bli störda av folk som endast är där för att förstöra. Dom som inte följer reglerna kommer jag prata med och förklara för dom vad som händer om man inte följer reglerna och om dom inte lyssnar alls så får man ge dom en varning. Jag tror inte att permanent-ban är något som man kommer behöva använda ofta. Förutom om en person kommer in har fixat det brutalaste aimboten jag skådat. Min syn på permanent-ban är så här. En person joinar servern, han kanske är trött och har en dålig dag, kanske är otrevlig och håller på. Kanske till och med rasistisk. Då kan man ge personen en väldigt lång ban istället för en permanent. Säg att personen är 13 och omogen, ska inte han få joina servern sen när han är 18 år och mognat till sig? En permanent-ban är bara i allra värsta nödfall. En ban i huvudtaget är i allra värsta nödfall. Man kan lösa många konflikter genom att prata.
    *7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna? Man behöver inte alltid vara aktiv.

Jag är inne på nån av servrarna varje dag. Om jag inte är bortrest såklart och jag inte har tillgång till min dator. CS går lite för ofta framför skolan. 😉
    *8. Förklara noga vad du skulle göra om du såg:
    *8a) Två spelare argumentera på servern, det ser inte ut som om de ska sluta snart. –’

Jag skulle först och främst visa att jag är admin och det dom håller på med inte är okej, jag skulle vänligt men bestämt förklara till dom att dom får fortsätta argumentera i en privatchatt. Om dom inte skulle lyssna på det skulle jag ge båda två en 30 min mute. Fortsätter dom efter det får man öka muten till 1-2 timmar, om dom då inte skulle förstå att dom inte kan fortsätta hålla på så, får man ge dom en extremt lång ban. Nästintill permanent. Dom kan gärna komma och göra ett nytt försök 2020. 🙂
    *8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin). –

Då säger jag till admin att det inte är tillåtet på denna server. Och ge honom varning, efter varning. Kanske 2 varningar, om jag märker att det inte tar slut, så får “Player” en mute.
    *8c) Någon fuskar på servern. –
    Jag skulle banna denna spelare ett tag. Sedan filmen som jag har inspelat med “plays”, Som är ett program som spelar in hela tiden när jag spelar så jag aldrig missar något, skickar jag vidare till moderatorerna på surfburken så dom får avgöra hans dom.
    *9. Var bor du någonstans? – (Ange endast stad)
    Stockholm
    *9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till?
    21 timmar på arena servern, och lite mer än 24 timmar på TTT.
    *9b) Berätta lite om dig själv:

Jag heter Fredrik, 17 år, 190cm lång. Går första året på gymnasiet, Teknik-inriktning. Väldigt glad och rolig grabb som älskar CS. Humorn är på rätt plats. Spelat trummor nu i 9 år. Spelat dator i 11 år. Datornörd som har gott om tid att spela på Surfburkens servrar. 🙂
    *10. Har du något övrigt att tillägga?

Jag kommer vara ett bra ansikte utåt på era servrar. Få nykomlingarna att känna sig välkomna och att dom och alla andra följer reglerna. Så om ni ger mig en chans att visa vad jag går för så ska jag inte göra er besvikna.
    *11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?

Absolut! kommer följa dom och vara rättvis mot spelarna.

Mvh// Zubbi

R!P
    Senior Admin
    • Topics started: 8
    • Replies: 157
    • Total posts: 165
    • PM user

Hej!

Jag har nu läst din ansökan men kommer tyvärr inte att rekommendera dig. Anledningen är att du har ett par bans och mutes i din historik, bland annat har jag personligen bannat dig en vecka för grov admindisrespect vilket vi inte Tollererar på våra spelservar.

Du har dock skrivit en relativt okej ansökan även fast din syn på olika sätt att straffa folk låter lite hårt.

/R!P

@SB R!P

Zubbi
    Member
    • Topics started: 1
    • Replies: 1
    • Total posts: 2
    • PM user

Hej R!P!

Kan du förklara vad du menar med “fast din syn på olika sätt att straffa folk låter lite hårt”. Jag skrev “Man kan lösa många konflikter genom att prata.”. Jag ser inte det som hårt på något sätt.

Att du bannad mig en vecka för “admindisrespect” har jag inget minne av, när hände detta?

EDIT: Tror att jag faktiskt kommer ihåg när jag fick den där bannen. Det var mer än ett år sedan, och det skulle aldrig inträffa nu för tiden när jag förstår vad Surfburken förespråkar och dess regler.

• This reply was modified 2 weeks ago by  Zubbi.

FreakshoW
    Moderator
    • Topics started: 4
    • Replies: 217
    • Total posts: 221
    • PM user

Hej Fredrik, jag har kollat över din ansökan nu. Jag kommer att neka den på grundande anledningar:

–Jag har pratat med olika admins och av det jag har fått höra så tror jag inte på att du är mogen nog att vara admin på våra servrar.

Jag hoppas att du fortfarande kommer vara kvar och spela med oss på våran community och servrar.

Du är välkommen att ansöka igen om tre månader d.v.s 2017-09-14

OBS! Ansökan innan det uppmanade datumet kommer att tas bort utan att bli läst.

Status: Nekad

~ Admin responsible / Senior administrator responsible / Game server rules ~
    ~ Steam: http://steamcommunity.com/id/Lodbroke/ ~
    ~ Contact Email: FreakshoW@surfburken.se ~
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

The forum ‘Denied Applications’ is closed to new topics and replies.