Admin ansökan: OlleThaKing

Home Forums Counter-Strike Source/Global Offensive Accepted Applications Admin ansökan: OlleThaKing

This topic contains 1 reply, has 2 voices, and was last updated by  FreakshoW 2 months, 1 week ago. This post has been viewed 199 times

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Profile photo of OlleThaKing
    OlleThaKing
    Server Admin
    • Topics started: 1
    • Replies: 0
    • Total posts: 1
    • PM user

#Förnamn: Oliver
    #Ålder / Age(15+): 17
    # Full STEAM ID: STEAM_0:1:50647455
    # Steam Profil: http://steamcommunity.com/profiles/76561198061560639
    # Vilket “nickname” du använder: OlleThaKing

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för?

CS GO, ScoutzKinvez

*2. Anledning till varför du vill bli administratör:

Känner att det inte finns tillräckligt mycket admins inne på servern, då det ofta förekommer att någon fuskar, använder ett ovårdat eller stötande språk mot medlemmar på servern.

*3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad?

Nej

*4. Kan du Sourcemod commands? Kan du inga så lär vi dig!

Nej

*5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar? Vet du inte hur den fungerar så lär vi dig!

Nej

*6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall?

Jag anser att jag är en lämplig administratör på servern för att jag har +150 timmar på server (eller nära) och vet hur man ska bete sig som en admin eller en representant för servern. Har pratar med många admins hur regler som tex spawncamping bör skötas och har till viss del koll på vad som är ok att göra på servern och inte ok.

*7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna? Man behöver inte alltid vara aktiv.

Jag brukar vara inne minst 1 gång om dan och brukar då ha en speltid på 30-60 min. Men det sker ofta att jag kommer in flera gånger om dan på servern och spelar, detta brukar bli upp till 1.5-2 timmar om dan.

*8. Förklara noga vad du skulle göra om du såg:

*8a) Två spelare argumentera på servern, det ser inte ut som om de ska sluta snart. –

Ber båda spelarna lunga ner sig och försöker lösa situationen på bästa sätt, är det så att spelarena börjar använda stötande ord så mutas båda spelarna i 5-15 minuter. Om det är så att de fortsätter efter det så kan de återigen bli en mute på 1 h eller bli bannade i en dag om det är så att spelarena forsätter använder olämpliga ord.

*8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin). –

Säger till spelaren att sluta, slutar inte spelare och använder stötande eller olämpliga ord så kan spelaren få en mute eller ban beroende på om spelare håller på med andra spelare. Forum post kan även läggas upp för att få vidare hjälp av andra admins som har stöt på samma situation

*8c) Någon fuskar på servern. –

Ser jag tydligt att en spelare fuskar så får spelaren en permanent ban på servern.

*9. Var bor du någonstans? – (Ange endast stad)

Staffanstorp

*9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till?

Ungefär 150 timmar, har i tidigare år spelat på servern och har nåt en rank av 24.

*9b) Berätta lite om dig själv:

En gymnasieelev som pluggar på en skola som heter NTI i lund (pluggar teknik). Avslutade precis första året av gymnasiet. Är 17 år och kommer från Staffanstorp och är teknik intresserad, tar med glädje ansvaret för att vara den som leder ett projekt eller en uppgift framåt.

*10. Har du något övrigt att tillägga?

Har varit en aktiv medlem sen tidigare, men har haft nätverksproblem som innan har stoppat mig för att kunna spela (1 år ungefär)

*11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?
    (Reglerna kan du läsa här på sidan).

Ja

*12. Kommer du vara aktiv på forumet?

Kommer försöka att kolla in då och då och försöka att hjälpa andra admins som kanske har något problem som de behöver ha hjälp med.

MVH Oliver 🙂 IGN: OlleThaKing

FreakshoW
    Moderator
    • Topics started: 6
    • Replies: 255
    • Total posts: 261
    • PM user

Hej Oliver. Jag har kollat över din ansökan och det ser bra ut och jag kommer därför att acceptera din ansökan på grundande anledningar:

–Du har gjort en väl skriven ansökan med mycket information.
    –Du har mycket speltid på servern vilket är bra för då vet du hur saker och ting går till.
    –Har hört bra om dig av andra admins.

Jag kommer sätta dig på en 3-4 veckors trial för att se hur det går, om du passar som admin till Surfburken. Om allt går bra så kommer jag därefter befordra dig till admin.

Hur som helst så vill jag att du kontaktar mig så att vi kan gå igenom din nya position.
    Steam: http://steamcommunity.com/id/Lodbroke/
    Teamspeak: teamspeak.surfburken.se:10027.

Här är även tre guider jag vill att du kollar igenom (du måste vara inloggad för att kunna läsa dem). Naturligtvis kommer vi gå igenom det mesta som står i dessa, men om du någon gång blir osäker och jag inte är tillgänglig så finns det information här.

How to record a player
    Sourcemod /Sourcebans
    Information for admins

Status: Accepterad Trial Admin

~ Admin responsible / Senior administrator responsible / Game server rules ~
    ~ Steam: http://steamcommunity.com/id/Lodbroke/ ~
    ~ Contact Email: FreakshoW@surfburken.se ~
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

The forum ‘Accepted Applications’ is closed to new topics and replies.