admin ansökan myggan :)

This topic contains 3 replies, has 3 voices, and was last updated by  Alpha 4 months ago. This post has been viewed 248 times

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Myggan
    Member
    • Topics started: 8
    • Replies: 16
    • Total posts: 24
    • PM user

#Förnamn: Lukas
    #Ålder / Age(15+): Fyllde 16 den 6 Juni
    # Full STEAM ID: STEAM_0:0:158746127    STEAM64ID: 76561197960287930
    # Steam Profil: http://steamcommunity.<wbr />com/id/MygganYT/
    # Vilket “nickname” du använder: Myggan

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för?

Jag ansöker till Scout Knivez.

*2. Anledning till varför du vill bli administratör:

För att vara ärlig vill jag bli administratör för att sommar lovet börjar nu. Jag brukar ofta spela väldigt väldigt mycket under sommarlovet. (för mycket fritid). Men när man spelar så mycket som jag gör ökar riskerna att träffa på någon som inte följer reglerna. Det finns redan många duktiga admins som håller ordning. Men de kan inte vara online hela tiden. Många gånger har folk varit kaxiga och sagt dumma saker eller helt enkelt bryter mot reglerna. Då önskar jag bara att jag skulle kunna hjälpa till. Jag gillar att hålla ordning och jag gillar rättvisa.

*3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad?

Jag har varit staff på ett stort antal Minecraft servrar tidigare. Haft min egen så jag har lärt mig lite och hur det är att vara staff. Jag vet inte hur lika de är med jag har även haft min egen rust server. Fast där körde bara jag och några polare. Jag var även mod på en Csgo server ett bra tag. Sedan blev jag för inaktiv och hade för lite tid och då avgick jag. Fast det mesta jag gjorde där var att hålla ordning.

*4. Kan du Sourcemod commands? Kan du inga så lär vi dig!

Jag kan basic commands som ! eller / Kick, mute, ban, slap, slay och tempban osv. Finns säkert fler användbara som ni gärna får lära mig. Jag har även försökt lära mig via webben har sökt. Jag är rätt snabblärd så ifall ni vill dra en snabb genomgång skulle det inte skada. Jag kan även att !admin visar alla commands som är nödvändiga.

*5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar? Vet du inte hur den fungerar så lär vi dig!

Jag har försökt kolla upp hur den fungerar men ni får gärna lära mig. Jag lär mig gärna hur den fungerar och tror att det kommer gå hyffsat snabbt för mig och lära mig den.

*6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall

Jag anser att jag är lämplig, annars skulle jag aldrig slösa er och min tid att skriva dehär. Jag är lämplig för att jag är formell, snäll, rättvis och trevlig. Jag tycker att alla dehär sakerna är viktiga hoss en admin. Jag har även bra tålamod. Jag kan ta mycket skit utan att bli arg. Jag är aktiv och mogen. Jag är även bra på engelska och kan göra mig förstådd på ett eller annat sätt. Jag kan även lätt få bra kontakt med folk och vet hur man behandlar folk.

*7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna? Man behöver inte alltid vara aktiv.

Jag är aktiv så mycket jag kan. Vilket varier beroende på. Men nu är det snart sommarlov då blir det kanske mycket spel på en vecka och mindre på veckan jag reser bort. På normala jobb och skol dagar spelar jag kanske 2-3 timmar per dag. Men jag är väldigt aktiv när jag kan. I snitt kanske 3-4 timmar per dag.

*8. Förklara noga vad du skulle göra om du såg:

*8a) Två spelare argumentera på servern, det ser inte ut som om de ska sluta snart. –

Det beror på. Om det är en diskusion om normala samtalsämnen skulle jag inte ha något emot det. Men om två spelare bråkar och svär och förolämpar varandra kommer jag be de att argumentera någon annan stanns. Om de inte lyder utan istället fortsätter förolämpa varandra kommer båda få en mute och båda varit delaktiga. Annars kan det ofta lösa sig genom att bara be snällt att gå av voice chat. De kan såklart fortsätta skriva till varandra även om man får mute. Men då kan jag kicka den som varning sen tempban den som fortsätter i en halv timme.

*8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin). –

Att jag är admin tycker jag inte har något med saken och göra. Det är samma regler ifall spelaren förolämpar mig som någon annan på servern. Så länge hen bryter mot reglerna kommer straffet alltid vara desamma. Jag kommer att be den sluta och respektera alla spelare på servern. Fortsätter den blir den mute i 1 dag. Fortsätter den skriva eller prata när muten är över kommer jag banna den

*8c) Någon fuskar på servern. –

Jag kommer direkt banna den personen som tydligt hackar. Jag kommer dock inte göra något utan bevis eller sådant. Ser man tydligt att någon hackar kommer jag recorda (Filma) bevis satt jag sedan kan banna och bevisa för någon som säger emot. Hackare förstör bara för andra och bör inte komma undan.

*9. Var bor du någonstans? – (Ange endast stad)

Stockholm 🙂

*9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till?

*9b) Berätta lite om dig själv:

Jag heter Lukas och är 16 år sen 6 dagar tillbaka. Jag är en person med för mycket fritid som spelar alldeles för mycket. Jag har nyligen blivit klar med 9:an och kommer nu ha ett härligt sommarlov med mycket gaming.

*10. Har du något övrigt att tillägga?

Inget förutom att ni kan fråga vad ni än behöver veta. Jag kommer svara på det mesta som inte är för privat.

*11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?
    (Reglerna kan du läsa här på sidan).

Ja, jag har läst igenom reglerna och förstår och håller helt med dem. Jag har själv aldrig blivit mutad, bannad eller kickad. Alltid följt dem, och alltid respekterat dem. Jag tror inte många som spelat så länge som jag kan säga att de aldrig blivit mutade, bannade eller ens kickade.

*12. Kommer du vara aktiv på forumet?

Så aktiv som jag kan. Ofta kan jag spela cirka 2-3 timmar per dag minst. Men då har jag tid över till forumet. Men som sagt så mycket som jag hinner kommer jag vara aktiv på forumet.

Självklart kommer gå till forumet direkt om jag får instruktioner som lyder så.

• This topic was modified 4 months ago by  Myggan.

-Myggan-

-Youtube-
    https://www.youtube.com/channel/UCX2yE0ekqxBrjeqJ83-FSWA?
    All hjälp uppskattas 🙂

-My dog bit this young kid today so I had to put him down 🙁 He was going to tell his parents-

-Have a f***ing great one! //Myggan-

Smurferino Cappuccino
    Server Admin
    • Topics started: 6
    • Replies: 67
    • Total posts: 73
    • PM user

Har inte hört eller sett något om dig men vill bara säga bra jobbat till en väldigt formell, detaljerad och väl utförd admin ansökan. Baserat på den ansökan du har gjort känns det som att du tar det här seriöst vilket är väldigt positivt.

+rep: Bra utförd ansökan med mycket information och välformulerade svar

(du har dock missat svar på 9a om antal timmar spelade på servern. Detta kan du kolla på “GameMe Stats”)

Lycka till!

(P.s Detta är varken ett accepterande eller nekande till din adminansökan, endast min personliga åsikt baserat på ansökan som du har framställt)

//Smurferino

Tack och förlåt!

Myggan
    Member
    • Topics started: 8
    • Replies: 16
    • Total posts: 24
    • PM user

Förlåt för att jag missade svar på 9a. Jag kollade upp det och det ända jag hittade var ”connection time” under !gameme och sen stats. Där stod det 7 days 05:12:51 hours. Hoppas det här är svaret på fråga 9a

-Myggan-

-Youtube-
    https://www.youtube.com/channel/UCX2yE0ekqxBrjeqJ83-FSWA?
    All hjälp uppskattas 🙂

-My dog bit this young kid today so I had to put him down 🙁 He was going to tell his parents-

-Have a f***ing great one! //Myggan-

Alpha
    Moderator
    • Topics started: 15
    • Replies: 308
    • Total posts: 323
    • PM user

Hej Lukas. Har kollat över din ansökan. Det ser bra ut, kommer acceptera din ansökan på grundande anledningar:

– Du har väldigt mycket speltid på servern du ansöker till.
    – Du har som smurferino sa skrivit en väldigt bra formulerad och väl skriven ansökan.

Jag kommer sätta dig på en 3-4 veckors trial. För att se hur det går; om du passar som admin till Surfburken.

Hur som helst så kontakta mig på Steam så vi kan utbyta info. Samt gå igenom sourcemod med mera.
    Steam: http://steamcommunity.com/id/Alphoric

Här är även tre guider jag vill att du kollar igenom. Naturligtvis kommer vi gå igenom det mesta som står i dessa, men om du någon gång blir osäker, och jag inte är tillgänglig.

How to record a player http://surfburken.se/?topic=admin-guide-how-to-record-a-player
    Sourcemod / Sourcebans http://surfburken.se/?topic=admin-guide-sourcemod-sourcebans
    Guidelines for admins http://surfburken.se/forums/topic/admin-guide-guidelines-for-admins/

Status: Accepterad Trial Admin

Surfburken CEO / Coordinator & Server Manager
    Steam: http://steamcommunity.com/id/alphoric
    Email: alphoric@surfburken.se

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

The forum ‘Accepted Applications’ is closed to new topics and replies.