Admin Ansökan

This topic contains 2 replies, has 3 voices, and was last updated by  StappLin 3 months ago. This post has been viewed 263 times

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Flaming Hot Drongo
    Member
    • Topics started: 1
    • Replies: 0
    • Total posts: 1
    • PM user

ADMIN ANSÖKAN/ADMIN APPLICATION

#Förnamn: Albin

#Ålder / Age(15+): 15

# Full STEAM ID: STEAM_0:1:153155005

# Steam Profil: http://steamcommunity.com/profiles/76561198266575739/

# Vilket “nickname” du använder: Flaming Hot Drongo

*1. Vilket spel och server ansöker du som administratör för?

Spel: CSGO

Server: SURFBURKEN.se #3 ScoutzKnivez [128TICK] by MaxGaming.se

*2. Anledning till varför du vill bli administratör?

På mornarna och vid lunch är admins oftast inte online. Då finns det spelare som Micspammar, Chatspammar, Spawncampar och (vid två tillfällen) till och med hackar. Mitt mål med att bli admin är att motverka dessa spelare som förstör för andra. Jag är också online flera gånger varje dag.

*3. Har du arbetat med (eller administrerat) spelservrar tidigare? Hur länge i så fall? Och varför slutade du/varför blev du avskedad?

För många år sedan ägde jag en medium stor Minecraft server.

Förutom det har jag ingen erfarenhet

*4. Kan du Sourcemod commands? Kan du inga så lär vi dig

Jag kan inte sourcemod commands men är ivrig att lära mig

*5. Vet du hur Sourcemod menyn fungerar? Vet du inte hur den fungerar så lär vi dig!

Nej, det vet jag inte

*6. Anser du att du är lämplig som administratör och varför i så fall?

Ja, jag anser att jag är lämplig som admin. Eftersom jag tycker om serven och är därför aktiv ofta. Därför kan jag se till så att ingen bryter mot reglerna. Jag låter inte personliga åsikter komma framför mitt ansvar och kan då lösa konflikter enkelt och snabbt. Om det krävs ger jag bestraffningar efter en eller två varningar. Jag föredrar mildare straff men tvekar inte att banna eller permabanna om det behövs. Dessutom har jag spelat på surfburken i över ett år så jag vet hur servern fungerar

*7. Hur länge tror du att du kan vara inne och spela på våra servrar? Kan du vara mycket aktiv i veckan/veckorna? Man behöver inte alltid vara aktiv.

Jag kommer vara online 2-3 timmar på vardagar och förmodligen ännu mer på helger.

*8. Förklara noga vad du skulle göra om du såg:

*8a) Två spelare argumentera på servern, det ser inte ut som om de ska sluta snart. –

Jag skulle säga åt dem att antingen sluta eller ta deras diskussion någon annanstans. Om de vägrar att göra något av valen varnar jag dem. Ifall detta inte heller funkar ger jag båda två en 30 min Gag/Mute. De kan också få en ban ifall de använde sexistiska eller rasistiska ord.

*8b) Spelaren Player förolämpar dig (Du är Admin). –

Det beror på vilken sorts förolämpning det var. Om den var en (så att säga) mild förolämpning får personen en varning. Om hen fortsätter att förolämpa mig, och andra, får hen en Gag.

*8c) Någon fuskar på servern. –

Jag hoppar in i spectate mode och spectatar samt spelar in den mistänkta. När jag har tillräckligt med bevis får hen en permaban och därefter lägger jag upp beviset på forumet

*9. Var bor du någonstans? – (Ange endast stad)

Köping

*9a) Hur många timmar anser du ha spelat på servern som du ansöker till?

Jag vet inte exakt hur många timmar jag har men jag började spela på ScoutzKnivez någon gång på våren förra året. Jag tog en paus från servern vid jul och började spela förra veckan. Sammanlagt borde jag ha ganska många timmar.

*9b) Berätta lite om dig själv:

Jag är en 15 årig kille som bor i Köping, en liten stad nära västerås, och ska börja nian på tisdag. Jag kommer generellt överens med de flesta jag träffar och försöker vara trevlig mot alla. Ända sen barnsben har jag spelat data-spel. Först på Xbox, sen Xbox 360. Det var under vintern 2015 som jag började spela på PC. Jag spelar också både trummor och piano och har gjort det i flera år. Jag håller på att lära mig grunderna om programmering. Svenska är mitt modersmål och engelska har aldrig varit ett problem.

*9c) Har du erfarenhet och intresse i något som skulle kunna vara till hjälp för SURFBURKEN utöver administrering (till exempel serverhantering eller Photoshop)?

Nej, jag tror inte att jag kan hjälpa till utöver att vara admin. Jag kan nog lära mig någonting som kan komma till användning, men då måste jag veta vad.

*10. Har du något övrigt att tillägga?

Bara att jag hoppas att jag blir admin. Mest för att jag vet att jag kan göra skillnad

*11. Förstår du och kommer du att respektera/följa våra regler?

Såklart kommer jag det. Dör att vara en bra admin måste man också vara ett gott föredöme för andra spelare

*12. Kommer du vara aktiv på forumet?

Ja. Jag behöver dock veta vad jag borde och inte borde svara på.

<cite style=”margin: 0in; font-family: Calibri; font-size: 10.5pt; color: #595959;”> </cite>

• This topic was modified 3 months ago by  FreakshoW. Reason: Fel steamID

JouGh
    Member
    • Topics started: 1
    • Replies: 56
    • Total posts: 57
    • PM user

+ rep

• Du har skrivit en bra adminansökan med mycket och bra information.
    • Du låter enligt din adminansökan som en trevlig person, och vid de tidpunkter då jag spelat på sk servern har du alltid skött dig.

Lycka till Albin!

// JouGh

@SB

Steam: https://steamcommunity.com/id/JouGhFML
    Steam ID: STEAM_0:0:130345804

“Our lives begin to end the day we become silent about things that matters” – Martin Luther King Jr.

“The worst men often give the best advice” – Francis Bacon

StappLin
    Moderator
    • Topics started: 7
    • Replies: 62
    • Total posts: 69
    • PM user

Hej Albin. Jag har kollat över din ansökan och det ser bra ut och jag kommer därför att acceptera din ansökan på grundande anledningar:

–Du har skrivit en generellt sett bra ansökan med tillräckligt mycket information.
    –Du har bra svar på fråga 8a, b & c.
    –Har hört bra om dig av andra admins.

Jag kommer sätta dig på en 3-4 veckors trial för att se hur det går, om du passar som admin till Surfburken. Om allt går bra så kommer jag därefter befordra dig till admin.

Hur som helst så vill jag att du kontaktar mig så att vi kan gå igenom din nya position.
    Steam: http://steamcommunity.com/id/StappLin
    Teamspeak: teamspeak.surfburken.se:10027.

Här är även fyra guider jag vill att du kollar igenom (du måste vara inloggad för att kunna läsa dem). Naturligtvis kommer vi gå igenom det mesta som står i dessa, men om du någon gång blir osäker och jag inte är tillgänglig så finns det information här.

How to record a player
    Sourcemod /Sourcebans
    Information for admins
    Guideline for general rules

Status: Accepterad Trial Admin

(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

Admin Responsible StappLin

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

The forum ‘Accepted Applications’ is closed to new topics and replies.