[1v1 ARENA] Kart(a/or) finns på en spelserver men inte den andra..

Home Forums Counter-Strike Source/Global Offensive Suggestions [1v1 ARENA] Kart(a/or) finns på en spelserver men inte den andra..

This topic contains 6 replies, has 5 voices, and was last updated by  R!P 1 month, 1 week ago. This post has been viewed 163 times

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

snarcus
    Member
    • Topics started: 4
    • Replies: 12
    • Total posts: 16
    • PM user

Hej!

Snarcus nickar jag och brukar spela på arena 1v1 arena#4! Ibland har det hänt att jag kikar in på andra servrar utav samma typ hostade utav er, till exempel #8 och #19. Jag har upptäckt att dessa servrar får mer kärlek än den server jag spelar på.. Tyvärr! am_caribbean till exempel, denna hittar jag på #8 men inte #4, varför? En annan sak jag alltid har undrat är varför dem är sammankopplade när det kommer till 1v1 rating men inte gameME? Hade varit soft ifall dem hanterades enskilt, det vill säga att jag kunde gå in på #8 för att spela mindre seriöst och #4 när jag är bäst i världen.. att ha #8 som uppvärmingsserver med andra ord!

Tack för att du läste!

// Snarcus

världens coolaste grabb

FreakshoW
    Moderator
    • Topics started: 6
    • Replies: 310
    • Total posts: 316
    • PM user

När det gäller maps är det så att vi märkte att det skiljer tydligt vilka maps som spelas och inte på de olika arena servrarna. Med den informationen som bas så har vi prövat att ta bort mapsen separat på olika servrar för att förbättra mappoolen på varje enskild server så att mappoolen på t ex #19 (arena #3) inte ska påverkas så stark av att det är fler spelare på #4 (arena #1).

När det gäller sammankoppling så kan jag inte ge några svar alls tyvärr, där är det nog skippy som måste ge svaren.

~ Admin responsible / Senior administrator responsible / Game server rules ~
    ~ Steam: http://steamcommunity.com/id/Lodbroke/ ~
    ~ Contact Email: FreakshoW@surfburken.se ~

SkippY
    Member
    • Topics started: 26
    • Replies: 474
    • Total posts: 500
    • PM user

Hej!

Gällande mapsen är det som Freakshow beskriver. Vi kan såklart se över detta.

Gällande ratingen så har det blivit såhär efterhand bara, ingen direkt anledning. Vi hade väldigt mycket arena spelare och har därför utökat med fler och ser alla som en spelserver. Vi kan såklart ändra på detta och göra server #21 till enskild rating. (Den har minst spelare som det ser ut för tillfället och därför lägligt att göra denna ändring på denna spelserver).

Då kommer alltså #4 + #8 + #19 ha gemensam ranking. #20 har egen ranking sedan innan då det är HS-ONLY. Sedan blir #21 ändrad och får egen ranking. Vad tycker du om detta?

SURFBURKEN Founder
    Email: jonatan.andersson@surfburken.se
    Steam profile: http://steamcommunity.com/id/SkippYftw/

snarcus
    Member
    • Replies: 12
    • Total posts: 16
    • PM user

Kan absolut fungera, om inte annat får ni en klarare bild utav hur enskild rating på servrar fungerar. Det är ju egentligen ingen större grej med gemensam, tycker bara att det är lustigt när man kör dubbla rankingsystem och hanterar dem båda på olika sätt.

1v1 rating = globalt (samtliga servrar)

gameME = enskilt (var server för sig)

Jag har över 300 timmar spenderade på #4, jag har svårt att tro på att jag kommer spela på #21 istället för denna server där jag har skapat ett band med de flesta spelarna. Nya spelare och troligen gamla spelare kommer dock se detta som ett + och kanske hellre spela på en server där man har större förutsättningar att skapa sig ett namn när det kommer till ranking på servern.

Det är ju lite splittrat när det kommer till dessa system, många prioriterar gameME (position på servern, den som syns vid connect m.m) men det finns även folk som prioriterar 1v1 ranking (points, syns när man dödar/dör). Jag bryr bryr mig om båda systemen trots att gameME egentligen är det som betyder något i slutändan.

En fråga förresten, när ni nollställer rankingen – Nollställer ni då både gameME och 1v1 elo eller endast gameME?

// Snarcus

världens coolaste grabb

SkippY
    Member
    • Topics started: 26
    • Replies: 474
    • Total posts: 500
    • PM user

Okej! Vi tar till oss.
    Ska se till att lösa något bra! 🙂

Vid årsskiftet nollställs både gameME och elo.  Så kanske är en idé att göra sådana här ändringar vid årsskiftet?

Då finns det ju bättre möjlighet för enskild rating på varje arena spelserver.

Vet inte vad andra tycker då vi aldrig haft detta ämnet uppe riktigt.

SURFBURKEN Founder
    Email: jonatan.andersson@surfburken.se
    Steam profile: http://steamcommunity.com/id/SkippYftw/

SiouX
    Server Admin
    • Replies: 51
    • Total posts: 55
    • PM user

Håller med snarcus om att all statistik ska hållas på olika servrar. Om man är högrankad så är det helt omöjligt att gå upp eller ligga +-0 när det bara är nya spelare, eller spelare vid 1500 elo, till exempel när man spelar dagtid.

SG>ALL

R!P
    Senior Admin
    • Topics started: 10
    • Replies: 187
    • Total posts: 197
    • PM user

Tycker vi ska fortsätta köra de största servrarna på samma ratings (#4 och #8) då folk som inte kommer på ena servern oftast väljer den andra. Och från vad jag kan minnas så startade vi #8 för länge sen med syftet att avlasta #4 (de ansvariga som var med på den tiden när #8 startade får gärna rätta mig om jag har fel).

Jag tycker att de största servrarna som nästan alltid är fulla ska köras på samma ratings och scores medans de mindre populerade Arenaservrarna kan ha enskilda poäng. För hade man kört enskilda poäng på alla våra servrar hade det med största sannolikhet blivit långa köer för att ta sig in på den servern man spelat mest på vilket förmodligen hade resulterat i att folk lämnar våra servar då de inte orkar sitta o klicka “join” i en halvtimme.

@SB R!P

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You must be logged in to reply to this topic.